Alah je zabranio nasilje i zastrašivanje i to je najbolji način da se kaže da islam nema veze s terorizmom, kaže muftija Islamske zajednice Srbije Muhamed Jusufspahić.

Jusufspahić je rekao da posle terorističkih napada u Parizu strahuje da se odnos prema muslimanima u Evropi može promeniti.

“Mi ustvari nismo u miru, nego smo u ratu. Nije redovno stanje, nego je vanredno stanje. Šta je posledica toga, to bi samo Bog znao kazati, ali mi možemo neke stvari da pomislimo – jedan opšti metež, ne samo prazni rafovi po prodavnicama, nego jedna opšta sumnjičavost. Sleteo sam u Pariz u subotu, to je dan nakon dešavanja, nisam bio u uniformi, ali su mogli znati da sam ja Muhamed, i moj pasoš je sprski, nisam video nikakvo zaustavljanje, sve je bilo redovno, video sam jednu dobru volju, ali čini mi se da je to na pragu, da takvo jedno stanje među nama nestane, i treba se boriti da dobra volja među ljudima ostane“, istakao je on.

Muftija srbijanski ocenjuje da je trenutno stanje posledica jednog opšteg nerazumevanja svetih tekstova, odnosno, kako je rekao, reči Božje.

“Nisam džabe bio u Parizu, bio sam pre toga u Briselu. U jednom trenutku sam bio željan da govorim na arapskom, zato što neki Arapi ne znaju engleski, ali nisam skidao slušalicu i čuo sam kako me prevodilac prevodi pogešno. Meni Bog nije rekao da ubijam, nego da se branim od onoga ko hoće da me ubije. Posledica takvog lošeg razumevanja je i u glavima onih koji su ubijali u Parizu, ali i u glavima onih koji su meta, koji su prestrašeni. Ovo je nasilje prema meni, niko u goroj situaciji nije sada od onih francuskih muslimana koji su ugroženi“, ocenio je Jusufspahić.

Jusufspahić kaže i da ne isključuje da je sve osmišljeno od strane onih koji, kako je rekao, u svojim budžetima žele da imaju više novca, koji imaju političku kampanju i od toga se mogu “ofajdati“.

“Ja ne znam, ja nisam deo toga, ja sam samo potencijalna meta, potencijlna žrtva koja u jednom trenutku može da se nađe na nekom stadionu. Ljude pozivam da putem bogoljublja pokušamo da sačuvamo dobru volju među nama“, poručio je on.

bajram-bajramska-sofra-muftija-muhamed-jusufspahic.jpg
Foto: Nemanja Panč

Ko je napravio Islamsku državu? Od kojih pojedinaca je sastavljana? Došli su sa svih strana, bivši vojnici i generali prethodnih režima koji su sklanjani sa politčke scene, vidim momke koji su došli iz Nemačke... Ko tamo ratuje u Siriji, pokušajte da zamislite koje bi razmere imala ta varijanta građanske neposlušnosti da se nisu umešali faktori koji žele da očuvaju svoje baze u Siriji“, upitao je Jusufspahić.

Muftija srbijanski ocenjuje i da mlade ljude da se bore u Siriji vrbuju “lovci na ljudske duše“. “On neće sebe da poturi da izvrši teroristički napad, nego nekog ko je bio nevin u svakom pogledu“, ocenjuje Jusufspahić i dodaje da hodže moraju da “budu na usluzi Bogu“ da takve stvari preduprede.

Jusufspahić je objasnio i da je džihad “jedna fina stvar koja znači borba u svakom pogledu - trud koji vi ispoljavate“.

“Lepa reč mora da bude očišćena. Terorizam jesta ideologija, znači zastrašivanje, oni imaju za cilj da nas dvoje koji smo ovde u studiju uplaše, da postanemo sumnjičavi“, kaže Jusufspahić i kaže da sama reč “sumnjičav“ znači “s uma silaziti“.

Jusufspahić je ocenio i da je položaj muslimana u Srbiji dobar u odnosu na neke situacije u kojima su bili ranije, a loš u odnosu na neke situacije u kakvim bi trebalo da žive. “Mogu li ja ovde da propovedam veru i da se ponašam kao musliman? Mogu. Ja sam slobodan čovek“, kaže on.

On smatra i da Srbiji nisu potrebne dve isamske zajednice.

muhamed-jusufspahic.jpg
Foto: Marina Lopicic

“Moje poreklo je u Božijoj reči, nisu moji koreni u Bosni, mogu grane biti. Ne treba veru, bogoljublje, menjati za rodoljublje. Naši muslimani gde god da su, pa i ovi francuski ili belgijski, u jednom trenutku svačim od toga su zamenili bogoljublje. Da su ga imali, ništa božje ne bi uništavali. Kada ne znate da date prednost bogoljublju nad rodoljubljem, vi zloupotrebljavate“, upozorava muftija.

Muftija srbijanski imao je prilike da u regionalnoj temi Novog dana odgovara i na pitanja naših kolega iz Sarajeva i Zagreba. Osvrćući se na regionalne odnose, on je rekao da su stajališta dobra ako smo dobro odredili naše destinacije, odnosno mesta na koja želimo da stignemo.

“Ako je destinacija neka naša prošlost, onda je to kao bauljanje vazduha kroz erkondišn“, upozorava on.

“Mi imamo opasnost za čoveka, mi smo u ovim našim susretima o tome govorili, naš prvi neprijatelj je 'moj tata je bolji od tvog tate' - nacionalizam je porozan za bogoljublje. Druga stvar je kleriklarizam, a materijalizam je iznad svega toga – suštinski poriv je koristoljublje, pa su onda ova dva sredstva za to. Još ima jedna stvar u kojoj smo najviše oboleli od toga, muslimanski živalj koji postaje sve manje 'muslim', moramo da budemo selamizovani, a ne islamizovani“, ističe Jusufspahić i dodaje da se “islamizovan“ čovek zaustavlja na nivou veroljublja, a ne bogoljublja, i da postaje obožavalac svoje vere, a mrzitelj druge vere.

On ocenjuje da su svi oblici terorizma i nasilja vatra, i da se na njih ne može odgovarati vatrom, nego vodom.

“Kada vest o Bogu prenosimo, ne prenosimo vest o veri, nije vera Bog. Ne obožava se ni čovek, ni učenje, ni učitelj, sami Bog se svetkuje... Ako će oni iskazivati neprijateljstvo prema nama, to je žalost za njih. Onaj kome je Bog preči, on tako vaspitava i svoje dete, i uči ga da ne uzvraća na taj način kako bi druga strana volela da bude uzvraćeno“, kaže Jusufspahić i podeća da Bog dozvoljava da se branimo kada nam je život ugrožen, ali ne i da budemo nasilni.

“Mi smo, u poslednjem decenijama pogotovu, sve druge reči učenjaka, hožda, imama, pa čak i božijega poslenika stavili iznad reči Božije. Veroučitelj kaže izvadite udžbenike, nema množine udžbenika - knjiga je jedna. Nema množine bogova, jedan je Bog“, poručuje on.

Muftija je ocenio i da je nafta pod nogama muslimana, koja je potrebna drugim prostorima, te se zbog toga gusarski posmatra da se ljudi na svetu zavade, i da nam preostaje dobra volja da se to ne dogodi

(N1info)