Ivan Ninić, izvršni direktor NVO Centar za vladavinu prava, kaže da je otkazivanje reklama od državne kompanije "Telekom Srbija" u najtiražnijem dnevnom listu Kurir vrsta pritiska i poruka drugim medijima kako će proći ukoliko budu kritikovali izvršnu vlast.

"Nema nikakve dileme da je otkazivanje reklama od strane Telekoma jedna vrsta mekog i neformalnog pritiska na medije, u ovom slučaju na Kurir, ali ujedno i poruka nekim drugim medijima kako će proći ukoliko se drznu da upute kritike na račun izvršne vlasti, na račun političkih stranaka ili na račun samog menadžmenta Telekoma ili njegovog poslovanja", kaže Ninić i objašnjava da ova praksa nije ništa novo u Srbiji.

"Kada govorimo o poslovnoj politici Telekoma, to je metodologija nasleđena od nekih ranijih Vlada, neke ranije vlasti. Tužno je reći da je tu metodologiju preuzela praktično i ova vlast. Ja prosto mogu da razumem da će to pravdati kao klasičnu poslovnu odluku, ali ako je poznat prodajni tiraž Kurira i posećenost onlajn izdanja Kurira, onda nema nikakvog logičnog i racionalnog objašnjenja da je to poslovna odluka. Dakle to je jedna diskreciona odluka isključivo bazirana na zaštiti jedne grupe ljudi, uticajnih pojedinaca i praktično na zaštiti ličnih interesa, a u cilju gušenja slobode medija, slobode izražavanja i, da ponovim, to je poruka upućena drugim medijima koji se upozoravaju da će isto tako proći", objašnjava Ninić koji veruje da ovaj potez Telekoma neće mnogo uticati na najtiražniji medij u Srbiji.

"Mislim da Kurir neće biti bitno finansijski ugrožen u ovoj situaciji i mislim da Kurir u narednom periodu treba da nastavi svoj posao i da praktično izvršava svoju ulogu koju ima kao medij, a to je da pravovremeno i kvalitetno informiše javnost o informacijama koje su značajne za javnost, uključujući i način privatizacije Telekoma, način poslovanja Telekoma, analizu rada menadžmenta Telekoma i sve ono što je od interesa za javnost. Naročito u ovom procesu privatizacije Telekoma, jer ako do nje ne dođe, očigledno da će ovakvo poslovanje Telekoma morati da se racionalizuje, da se redefiniše, a to podrazumeva sigurno i jedan zaokret u politici oglašavanja imajući u vidu da je Telekom jedan od najznačajnijih oglašivača u državi, da je svim političkim strankama uvek do sada bio najvažniji i najznačajniji resurs za jednu vrstu neformalnog uticaja kroz poslove oglašavanja."

Podsećamo, nakon što je naš list objavio da u Srbiji postoji cenzura i da vladajuća garnitura pritiska medije, „Telekom Srbija“ je prestao da se oglašava samo u Kuriru.

(EPK)