U maju skuplja voda
BEOGRAD - Cene osnovnih životnih namirnica ostaće stabilne i tokom maja, ali trgovci za početak idućeg meseca najavljuju poskupljenje, od tri do šest odsto, pojedinih suvomesnatih proizvoda, kao i nekih vrsta sokova, flaširanih voda i vina do pet procenata.
Trgovci navode da su cene hleba, mesa, mleka, brašna, ulja i šećera za sada stabilne, dok su jaja, posle uskršnjih praznika, u trgovinama pojeftinila od pet do 23 odsto i koštaju, u proseku, 130 do 180 dinara za pakovanje od 10 komada.
Krajem aprila najviše su, kako navode trgovci, poskupeli kuća i lična hemija, bejbi kozmetika, uglavnom sve iz uvoza, od četiri do 11 procenata dok su u nekim trgovinama uvećane cene i dzemova, meda i kečapa od sedam do 13 procenata.
Trgovci ta poskupljenja pravdaju novim cenovnicima dobavljača i proizvodajča koji su podigli svoje cenovnike zbog pada vrednosti dinara u odnosu na evro i poskupljenja sirovina.
Ministar poljoprivrede i trgovine Dušan Petrović rekao je ranije Tanjugu da su cene hrane i snabdevanje tržišta osnovnim životnim namirnicama u potpunosti stabilni od početka 2012, a da se takav trend očekuje i u narednom periodu.
Prema ministru Petroviću, uredba o ograničenju maloprodajnih marži na 10 odsto za brašno, ulje, šećer, meso i mleko jeste "mera koja je dala pun rezultat." "Pronašli smo jedan od uzročnika povećanja cena koje nije bilo utemeljeno na ekonomskim činiocima", rekao je tada Petrović i podsetio da je određena i maksimalna cena osnovne vrste belog hleba "sava" 44 dinara.
Vlada Srbije donela je 30. decembra 2011. Uredbu o ograničenju marže na osnovne životne namirnice, sa rokom važenja šest meseci.Uredbom o posebnim uslovima prometa određene robe ograničava se ukupna stopa marže na 10 procenata za pšenično brašno (tip 400 i 500), suncokretovo ulje, kravlje mleko i jogurt, šećer, sveže meso i slatkovodnu ribu.
Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, promet robe u trgovini na malo u Srbiji, u martu 2012. u odnosu na mart prošle godine, veći je u stalnim cenama za 4,4 procenta.U martu 2012. u odnosu na februar promet robe je veći u stalnim cenama za 26,9 procenta, dok je promet robe u trgovini na malo u periodu januar-mart 2012, u odnosu na isti period prethodne godine manji za 1,3 procenta.
Potrošači u Srbiji, kako ističu trgovci, sve više se okreću kupovini proizvoda trgovačkih robnih marki čije su cene niže između 15 i 40 procenata od proizvođačkih brendova, a koje su, kako tvrde, veoma kvalitetne.Najzastupljeniji proizvodi u ponudi trgovačkih marki su osnovne prehrambene namirnice, mlečni i suvomesnati proizvodi, zamrznuto voće i povrće, kao i druge robe u svakodnevnoj upotrebi u domaćinstvu.
"POVERENJE U VUČIĆA OGROMNO" Najpoznatiji istraživač javnog mnjenja Bogosavljević otkrio: Prvi sledeći lider u koga imaju poverenja je 14 puta slabiji (VIDEO)