E-uprava smanjuje korupciju i skraćuje procedure
Potpredsednica Vlade Srbije i ministarska državne uprave i lokalne samouprave Kori Udovički naglasila je da je važno otvaranje državne uprave za veću komunikaciju u kreiranju javnih politika. Primera radi, u sledećoj godini, najavila je ona, očekuje se početak realizacije projekta elektronske pisarnice, a cilj svega toga je da se država na najbolji način približi onome što bi trebalo da bude - servis građana i privrede. Takođe, ona je rekla da se radi na podsticanju politike otvorenih podataka. Nadam se da ćemo tako pomoći privredi da dobije e-upravu koja je bolje služi i podstiče njen razvoj i da ta uprava daje podatke na najjeftiniji mogući i najjednostavniji način, rekla je Udovički. Predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež poručio je na skupu da je članicama tog udruženja značajno da se e-uprava razvije i da bude servis za privredu. To će smanjiti administrativne prepreke i uz pomoć savremenih informaciono komunikacionih tehnologija omogućiće brži rast privrede, rekao je on, dodajući da je e-uprava način da se sve obavi brže i jednostavnije, da se poveća transparentnost, izbegne korupcija, smanji siva ekonomija, a imaće, kako je rekao, i značajno mesto u procesu EU integracija.
Čadež je naveo da je u poslednjih 10 godina urađeno mnogo na tom planu. Ističući značaj e-uprave, on je podsetio na rezultate istraživanja koji su pokazali da direktori firmi 20 odsto svog vremena troše na birokratiju, a svaki treći čak polovinu svog vremena tako utroši.
Predsednik Američke privredne komore Zoran Petrović izjavio je i ispred članica tog udruženja da je biznisu potrban kvalitetan servis u državi, jer je to jedan od načina da se popravi poslovni ambijent u državi. On je rekao da još nije uspostavljen željeni obim e-usluga, kako bi se uspostavila stalna komunikacija i dostigao željeni obim usluga. Takođe, ocenio je da ono što trenutno funkcioniše u okviru e-uprave - funkcioniše dobro. Navodeći primer kako e-uprava funkcioniše u Beogradu, zamenik gradonačelnika Andreja Mladenović poručio je da građani i privreda mogu da obavljaju poslove sa Gradom uz pomoć računara i naglasio da je to u skladu sa politikom štednje. On je naveo da je Katalog elektronskih usluga, bez troškova sproveden , a da obuhvata 156 usluga, 100 su za građane i 56 za preduzeća. Predstavili smo Katalog u septembru, a građani ga uveliko koriste. Najviše koriste prijave inspecijama i izvode iz matične knjige, rekao je Mladenović i istakao da su procene da će prelazak na elektronsko poslovanje umanjiti za nekoliko desetina miliona dinara troškove Grada.
Najznačajnija ušteda je, dodaje, u papiru, jer je ušteđeno 35 miliona dinara samo za izvode iz matične knjige rođenih. Beograd ne teži samo tome kao programskom cilju nego da budemo dostupniji građanima, poručio je on. Direktor Direkcije za elektronsku upravu Dušan Stojanović rekao je da je na e-upravi i do sada urađeno mnogo. Takođe, ukazao je, shvaćeno je da racionalizacija nije samo otpuštanje, nego i uvođenje e-uprave. On je u tom smislu pohvalio Ministarstvo pravde, koje je uvođenjem e-uprave, kako je rekao, napravilo potpuni zaokret.
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega