Mihajlovićeva: Moje kolege ministre ne pitaju kakve čarape nose
Ona je na predstavljanju rezultata Istraživanja "Ko pravi vesti", koje je sprovedeno u okviru projekta "Global Media Monitoring", rekla da, kada se spomene rodna ravnopravnost, prva asocijacija porodično nasilje nad ženama, a zatim loš ekonomski položaj žena.
Mihajlovićeva je uverena da je izuzetno važno govoriti i o nedovoljnoj vidljivosti žena u javnosti. Govoreći o tome kako je biti žena u javnom životu Srbije, ministarka je navela primere iz ličnog iskustva, ističući da je sigurna da pojedina pitanja koja se njoj postavljaju nikad ne bi bila postavljena nijednom muškarcu.
Kaže, kao političarka, svakog dana je u javnosti, bilo da obilazi puteve, brani zakone u skupštini ili politiku vlade, radeći sve što bi radio i svaki muškarac na njenom mestu.
"Da li možete da zamislite da neki moj kolega iz vlade odgovora na pitanje kakve čarape nosi, da li je tetovirao obrve, da li će ponovo da stupi u brak, planira li još dece... A nedavno mi je postavljeno i pitanje da li ću se skinuti gola za jedan list", rekla je Mihajlović, koja je predsednica Koordinacionog tela vlade za rodnu ravnopravnost.
Prema njenim rečima, problem je što žene lakše dobijaju prostor u medijima kada treba da komentarišu nečiji izgled, ocene kako ko prati modu, nego kada ih kao političarke, preduzetnice ili menadžerke pitaju za mišljenje o temama koja se tiču života građana. "Verujem da će Srbija brže napredovati ukoliko žene napreduju i dobiju šansu da se ostvare u svojim oblastima. Tek kad svi budemo posmatrali žene kao profesionalce, napravićemo ozbiljan korak ka rodnoj ravnopravnosti koja znači iste uslove za sve", poručila je Mihajlović.
Ona je podsetila da je u parlementu trećina žena, da skupštinu vodi žena, kao i NBS, dok su u vladi dve potpredsenice i dve ministarke, a da su na poslednjoj Olimpijadi žene osvojile polovinu medalja. "Ne želeći da se bavim uređivanjem medija, tačno je i da su žene prisutne u manje od četvrtine priloga i tekstova u istim medijima. I kad se govori o ženama one uglavnom završe u rubrikama - zabava i selebreti, a daleko manje na onim ozbiljnijim stranicama", kazala je Mihajlović.
Ona je napomenula da su diskriminisane žene gotovo "nevidljive", naročito kada je reč o Romkinjama ili ženama u sektoru bezbednosti. Prema njenim rečima, nije dovoljno doneti zakone, strategije, akcione planove, već svi zajedno, celo društvo mora da radi na tome da se menja slika o ženama. "Kada nam prva pomisao na žene ne bude njen izgled, žrtva nasilja, domaćica, ili selebreti, već da ih vidimo kao obrazovane, samostalne i uspene liderke u svojim profesijama, verujem da će i slika Srbije, kako u medijima, ali tako i van njih, biti lepa, zaključila je Mihajlović.
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore