Kraj trgovačkim mućkama
BEOGRAD - Kupci maksimalno zaštićeni!
Kupili ste računar, a on se nakon 10 meseci pokvario? Pitate se da li imate pravo na reklamaciju iako niste dobili garantni list prilikom kupovine?
U Ministarstvu trgovine kažu da novi Zakon o zaštiti potrošača štiti kupca, koji i bez garancije dve godine od dana kupovine može tražiti zamenu ili popravku u razumnom roku.
- Ovo pravo proizilazi iz odgovornosti trgovca za saobraznost kao zakonski instrument zaštite potrošača, kojim se predviđa odgovornost trgovca za valjanost robe. U slučaju da trgovac ne ispuni ove obaveze, kupac može da raskine ugovor ili da zahteva srazmerno sniženje cene. Sve troškove koji su neophodni da bi se roba prilagodila ugovoru snosi trgovac - navode u Ministarstvu.
- Trgovac je u obavezi da odgovori na reklamaciju najkasnije za 15 dana. U protivnom potrošač se može obratiti inspekciji, a za ovaj prekršaj za trgovca je propisana novčana kazna od 300.000 do 2.000.000 dinara - kažu u Ministarstvu trgovine.
Ako trgovac ne usvoji reklamaciju potrošača, kupac se može obratiti Udruženju za zaštitu potrošača, a na kraju mu ostaje i mogućnost pokretanja postupka pred nadležnim sudom.
(S. Ž.)
Garancija nije obavezna Kako kažu u Ministarstvu trgovine, ugovorna garancija je dodatni, voljni korak trgovca da potrošaču pruži veću zaštitu od one koja je propisana zakonskim režimom odgovornosti za nesaobraznost. - Bitno je istaći da ne treba mešati garanciju i prava u vezi sa saobraznošću robe u ugovoru. Garancijom trgovac obezbeđuje veći obim prava. Zakon o zaštiti potrošača ne propisuje obavezu davanja garancije.
SANJAJTE VELIKE SNOVE, ČESTITAM VAM NA IZVRSNOSTI: Predsednik Vučić uručio ugovore mladim lekarima i tehničarima - Još osam doktora se vraća iz inostranstva