UMESTO LAJKOVANJA, SADA MOŽETE DA AMINUJETE: Srpska pravoslavna crkva dobila svoju društvenu mrežu!
Da biste joj pristupili, ne morate biti pravoslavac, ali morate biti pristojni.
Umesto lajka – amin. Umesto muzičkih hitova – crkvene pesme, umesto novinskih naslova – citati iz Biblije. I Srpska pravoslavna crkva ima svoju društvenu mrežu. Ne toliko masovnu kao Fejsbuk i Tviter, ali, kažu njeni osnivači, članovi Misionarskog odeljenja SPC, neophodnu.
"Smatramo da je misionarenje na internetu i te kako efikasno, i te kako donosi plodove, a biti slep i nem na tom prostoru ne donosi ništa dobro“, kaže veroučitelj i osnivač mreže Crkva.net Aleksandar Milojkov.
Stevan Jovanović, veroučitelj i član Misionarskog odeljenja SPC-a dodaje da na tom internet prostoru ima toliko informacija, da ako ne budu oni „sejali na način na koji se seje – sejaće neko drugi“. A osnivači su zamislili – sejaće se po modelu Fejsbuka i Tvitera. Dakle, na sajtu Crkva.net napravite svoj profil i onda pišete, objavljujete i na crkveni način kažete da li vam se nešto dopada. Mreži je već pristupilo 2.000 ljudi.
"Umesto lajka imate ono čuveno amin, hteli smo da budemo originalni“, dodaje Milojkov.
Tehnološki slična Fejsbuku i Tviteru, po sadržaju odgovarajuća svom nazivu – za nekoliko dana okupila je 2.000 ljudi i laika i sveštenih lica. Da biste joj pristupili, ne morate biti pravoslavac, ali morate biti pristojni.
Umesto lajka – amin. Umesto muzičkih hitova – crkvene pesme, umesto novinskih naslova – citati iz Biblije. I Srpska pravoslavna crkva ima svoju društvenu mrežu. Ne toliko masovnu kao Fejsbuk i Tviter, ali, kažu njeni osnivači, članovi Misionarskog odeljenja SPC-a, neophodnu.
"Smatramo da je misionarenje na internetu i te kako efikasno, i te kako donosi plodove, a biti slep i nem na tom prostoru ne donosi ništa dobro“, kaže veroučitelj i osnivač mreže Crkva.net Aleksandar Milojkov.
Stevan Jovanović, veroučitelj i član Misionarskog odeljenja SPC-a dodaje da na tom internet prostoru ima toliko informacija, da ako ne budu oni „sejali na način na koji se seje – sejaće neko drugi“.
A osnivači su zamislili – sejaće se po modelu Fejsbuka i Tvitera. Dakle, na sajtu Crkva.net napravite svoj profil i onda pišete, objavljujete i na crkveni način kažete da li vam se nešto dopada. Mreži je već pristupilo 2.000 ljudi.
"Umesto lajka imate ono čuveno amin, hteli smo da budemo originalni“, dodaje Milojkov.
Jovanović kaže da ljudi sada uglavnom aminuju i lajkuju činjenicu da je mreža pokrenuta, radosni su, i otprilike iznose svoje stavove, kratke citate i ono što se može naći na drugim mrežama.
Na drugim društvenim mrežama mogu se naći i drugi crkveni poglavari. Papa Franja na Tviteru i Instagramu, a ruski patrijarh Kiril – na najvećoj ruskoj pravoslavnoj društvenoj mreži. Na mreži Crkva.net još nema srpskog patrijarha, ali ima sveštenika, teologa i laika.
"Već su počele da se registruju crkvene opštine, očekujemo i eparhije. Pre svega jeste okrenuta mladima, a mladi danas vole, svidelo se to nama ili ne, kratke, jednostavne, brze i sažete informacije“, dodaje Jovanović.
Za širenje informacija na crkvenoj mreži važe pravila ponašanja kao i na ostalim mrežama – bez vulgarnosti. Versko opredeljenje nije važno - dobrodošli su svi, pa i ateisti.
"U duhu jevanđeoskom, da kažem – ko ima uši neka čuje, a ko ima internet neka se konektuje – dobrodošli na Crkva.net i lajk za crkvu!", zaključuje Milojkov.
(RTS)
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore