Prethodnih dana prodaja svinjetine povećana tri puta, a potražnja za jajima četiri puta je veća. Turistički aranžmani za neradne dane su rasprodati

Za Uskrs i Prvi maj potrošićemo više od devet miliona evra na jaja i meso.

Naime, računajući na to da će bar četiri miliona građana obeležiti najveći hrišćanski praznik i da će svako u proseku pojesti po tri jaja, to znači da će 12 miliona komada biti potucano, a ako se uzme u obzir da je prosečna cena po komadu 11 dinara, jasno je da će se više od milion evra sliti u džepove trgovaca i proizvođača jaja. Uporedo s tim, i hrišćani i oni koji se raduju prvomajskom uranku omastiće se pečenjem ili roštiljem, a procena mesara je da će biti potrošeno čak dva miliona kilograma mesa. Uz neku prosečnu cenu od 500 dinara po kilogramu (bilo svežeg, pečenja ili roštilja) slavljenici će mesarama i trgovcima ostaviti više od osam miliona evra.

Promet

Sagovornici Kurira otkrivaju da se potražnja za jajima pred najveći hrišćanski praznik poveća do četiri puta, dok mesare i pečenjare očekuju trostruko veću prodaju. Nenad Vicijan iz mesare i pečenjare „Miladinović“ ističe da se zbog poklapanja Uskrsa s Prvim majem ne zna šta se više traži - roštilj ili pečenje.
- Za Prvi maj uvek više ide roštilj, a za Uskrs praseće pečenje. Ove godine su se ta dva praznika poklopila, ali ako bude kiše i ne bude piknika u prirodi, verovatno će veća navala biti na pečenje. Prodaja se povećava duplo - kaže Vicijan.

U pečenjari „Karlito“ ističu da je kod njih promet trostruko veći, dok u pečenjari „Ledine“ tvrde da za Uskrs više prodaju jagnjetinu od prasetine, a promet je 100 odsto veći nego drugim danima.

Zalihe

Srboljub Gligorić, vlasnik i direktor farme koka nosilja „Koka“, ističe da se pred Uskrs plasman jaja učetvorostruči, ali da mu zarada nije ni približno toliko veća jer, kao i ostali proizvođači, veletrgovcima prodaje jaja po akcijskim cenama da bi se oslobodio nagomilanih zaliha.
- Uskrs godinama služi da se proizvođači reše zaliha koje se nakupe od januara do Uskrsa, kada je prodaja manja. Iako je prodaja jaja pred Uskrs do četiri puta veća nego drugim danima, ove godine je za 30 odsto manja nego prošle godine. Razlog je što je sada taj praznik suviše kasno i poklopio se s Prvim majem, kad mnoga domaćinstva već imaju domaća jaja - navodi Gligorić.

On dodaje da se cena jaja na veliko kreće od pet i po do šest dinara po komadu za A klasu, dok je proizvodna cena oko 5,7 dinara.
- To se ne isplati i nemamo zaradu. Takođe, tražnja za jajima iz godine u godinu je sve manja. Pre 10 godina po glavi stanovnika trošeno je 220 jaja, a sada svega 150 - ističe Gligorić.

Tur-operatori zadovoljni
PLANULI ARANŽMANI ZA EU I NAŠE BANJE

Aleksandar Seničić iz Asocijacije turističkih agencija Srbije (Juta) ističe da je nekoliko desetina hiljada turista pokupovalo sve praznične aranžmane, s tim što su naši građani ove godine više zainteresovani i za domaći turizam.
- Prodaja prazničnih aranžmana je na nivou prošle godine. Aranžmani od četiri do šest dana autobusom za Budimpeštu, Prag, Beč i severnu Italiju već su rasprodati. Isto je i s putovanjem avionom u grupama od 20 do 30 ljudi za velike gradove Evrope - Rim, Barselonu, Madrid i Pariz. U banjama i većim gradovima poput Beograda, Niša, Kragujevca i Novog Sada svi kapaciteti su popunjeni - ističe Seničić i dodaje da ima najava o dolasku stranaca iz zemalja iz okruženja za Prvi maj i Uskrs.