Na konferenciji „Obrazovanje po meri privrede - dualno obrazovanje“ doprinos inicijativi AMG dale su najveće kompanije u našoj državi

Najveće kompanije koje posluju u Srbiji ponudile su rešenja za izazove što efikasnijeg spajanja prakse i obrazovanja.

Na veoma posećenoj Njuzvikovoj konferenciji „Obrazovanje po meri privrede - dualno obrazovanje“ u beogradskom hotelu „Kraun plaza“ doprinos inicijativi „Adrija medija grupe“ dale su najveće kompanije u Srbiji. One su iz svog ugla ponudile rešenja za efikasnije spajanje prakse i obrazovanja. Zajednička poruka je da se bez promena u obrazovnom sistemu ne može očekivati dinamičan rast privrede.
njuzvik-konferencija.jpg
Stefan Jokić 

U „Delezu“ kažu da ta kompanija sarađuje s različitim obrazovnim ustanovama.
- Kroz seminare mladima pružamo mogućnost da prepoznaju poslovnu kulturu kompanije. Trudimo se da kroz edukativne centre gradimo ono što ne dobijamo s tržišta. Sa Ekonomskim fakultetom smo napravili program, imamo 600 praktikanata i stipendista - istakla je Sanja Jevđenijević, potpredsednica ljudskih resursa i organizacionog razvoja u „Delezu“.

Iz „Koka-Kole“ su poručili da je njima edukacija prioritet.
- Na naše konkurse se javljaju hiljade ljudi tokom godine. Procenjujemo stvari koje su nama važne za poslovanje, a kandidati se bolje pokazuju u inovacijama nego u menadžmentu - istakla je menadžer Bojana Mucić.

Sanda Savić, direktorka korporativnih komunikacija „Hemofarma“, potvrdila je da u ovoj kompaniji vlada mišljenje da dualni sistem obrazovanja može da pomogne privredi.
- Dualno obrazovanje već postoji i to je dobra priča za nas. Mora se razvijati preduzetništvo, a paralelno dualni sistem. Deca su preopterećena velikom količinom podataka, ali ne znaju mnogo o zanimanju kojim treba da se bave - kaže Sanda Savić. U „Ikei“ otkrivaju da je odziv na prvi konkurs za posao koji je kompanija objavila u Srbiji ogroman.
- Vrednosti kompanije „Ikea“ su univerzalne, a mi smo ih objedinili u svom sistemu rada - rekao je Vladislav Lalić, jedan od direktora u kompaniji „Ikea“. Tatjana Jovanović, direktorka ljudskih resursa za jugoistočnu Evropu kompanije „Filip Moris“, navela je da je formalno obrazovanje za ovu kompaniju važno, ali ne i krucijalno.
- Naši učenici su obično pasivni i ne neguju agilnost, koju selektujemo kod kandidata pri izboru - kaže Jovanovićeva.
njuzvik-konferencija.jpg
Marina Lopičić 

Iz „Bambija“ poručuju da je bilo krajnje vreme da se krene u projekat dualnog obrazovanja.
- Kompanije imaju znanje koje je neophodno, ali u svakom trenutku moramo da ga obnavljamo. Tri dana nedeljno učenici bi trebalo da budu u fabrikama, a dva dana u školi, i za pet godina mogli bismo da osetimo neke promene - kaže Silvana Ðurčević iz „Bambija“. Snežana Lakićević, menadžer NIS, naglasila je da je kontinuirana edukacija važna.
- Nove generacije mladih inženjera izazivaju veliku pažnju upravo zato što su imali mogućnost da se školuju i u okviru kompanije - kaže Lakićević.

Međunarodna saradnja
PODRŠKA NEMAČKE I EU

Događaj je organizovan uz podršku nemačke organizacije za međunarodnu saradnju GIZ, Ambasade Nemačke, Delegacije EU, Privredne komore Srbije. Konferenciju su otvorili ambasador Nemačke Aksel Ditman i ambasador EU u Srbiji Majkl Davenport.