Osmaci masovno na završnom testu zaokruživali pogrešan odgovor jer ga je Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja u zbirci za pripremu označio kao tačan

Roditelj osmaka koji su polagali malu maturu besni su na Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja i na Ministarstvo prosvete jer su im, kako tvrde, deca prevarena na kombinovanom testu!

Navode da je problem rešenje zadatka broj 4. Elem, u zbirci za pripremu zadatak 379 glasi: „Docrtaj na slici provodnike tako da otpornici budu vezani paralelno“. Tu su kao rešenje nacrtane dve slike i napisano „bilo koja od ove dve mogućnosti“. A onda na završnom ispitu isto to pitanje je drugačije formulisano: „Zaokruži broj ispod slike na kojoj je prikazana paralelna veza otpornika“.

Bod velik ko kuća

Deca su masovno zaokruživala odgovore pod brojem tri i četiri jer je onaj pod brojem tri u zbirci naveden kao tačan. A zapravo nije! I svi su ostali bez jednog boda, koji će im i te kako značiti na konačnoj listi.
- Nije u redu to što rade! Pa taj jedan bod može moje dete da košta upisa u željenu školu. Oni se vade da se potkrala štamparska greška i da neće priznavati tačan odgovor iako su zabrljali u pripremnim zbirkama - besna je jedna majka.

Ona se žalila školi i rečeno joj je da nijedna žalba koja se tiče tog zadatka neće biti uvažena.

Kurir se obratio Ministarstvu prosvete, a oni su nas uputili na Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, koji je radio testove za završni ispit, i uputstvo za ocenjivanje testova, kao i spornu zbirku.

Dragana Stanojević, rukovodilac Centra za ispite zavoda, kaže da zadaci u zbirci i na testu nisu isti, ali da podsećaju jedan na drugi jer ispituju isti sadržaj.

Ne priznaju rešenje

- Ako pažljivo pogledate, ta četvrta slika liči na sliku iz zbirke, ali nije identična kao u zbirci, i to je baš momenat da učenik pokuša da razume razliku između paralelnog i rednog povezanog otpornika. Stvar je u tome da u zbirci u zadatku u kom se ispituje isto znanje nedostaje jedna linija na slici usled štamparske greške, tako da su i učenici prepoznali sličnost između ta dva zadatka, ne čitajući pažljivo i zaokružili su pogrešan odgovor. Sada pokušavaju da na netačan odgovor dobiju bod, što je nemoguće dozvoliti - ističe Stanojevićeva.

Priznaju grešku, ali to đacima neće pomoći.
- Došlo je do tehničke greške u zbirci - u PDF postoji, a u štampi je leva linija nestala. Zato liči na netačan odgovor iz testa - objašnjava Stanojevićeva.