Štampali su 2011. godine 4.600.000 knjiga, a prošle samo 520.000. To ne sprečava ovo javno preduzeće da plaća 2.621.256 dinara za reklamni materijal

Nekada čuveni Zavod za udžbenike prošle godine odštampao je čak devet puta manje knjiga nego pre pet godina!

Ipak, loše stanje u Zavodu nije sprečilo ovo javno preduzeće da rasipa novac i nabavlja olovke, markere i šolje u vrednosti od 2.621.256 dinara, i to za potrebe - reklame!

Javna nabavka

Naime, JP Zavod za udžbenike, na čijem je čelu Dragoljub Kojčić, kupilo je u junu 5.000 hemijskih olovaka, 1.000 metalnih olovaka, 7.000 notesa, 1.000 markera i 1.000 privezaka od firme „Majer prom d.o.o.“ iz Beograda. Ne samo to, za potrebe reklamnog materijala Zavodu je očigledno zafalilo i 500 šolja po ceni od 242 dinara po komadu, 1.000 staklenih časa od po 110 dinara, ali i 1.000 stonih satova „tik-tak“ od po 181 dinar. Takođe, na sajtu ovog javnog preduzeća navedeno je da je za avgust raspisana nova javna nabavka.

- U Zavodu za udžbenike već duže vreme vlada pravo rasulo. Pre samo pet godina štampali su 4.600.000 knjiga, a prošle godine odštampano je jedva 520.000, škole maltene ne naručuju naše knjige. A čak i kad ih naruče, stignu im knjige nekog drugog proizvođača. Međutim, uprava i dalje troši pare kako stigne. Tako su nedavno, a da nisu nikoga obavestili, naručili olovke i markere u vrednosti od oko 21.000 evra! - tvrdi dobro obavešten izvor Kurira i dodaje:

- Kako su i zašto izabrali baš „Major prom“, ali i šta će Zavodu 1.500 šolja i čaša?! Skoro su bili i na sajmu u Andrićgradu, gde su prodali samo pet knjiga, čime nisu pokrili ni troškove odlaska.

U Zavodu kažu da poštuju sve zakone, ali priznaju da se susreću s problemima zbog „nelojalne konkurencije“.
zavod-za-udzbenike-knjige-stampanje-propadanje-olovke.jpg
Foto: Aleksandar Jovanović

Jasan kriterijum

- Kriterijum za nabavku reklamnog materijala koji pominjete bio je sasvim jasan - najniža ponuđena cena. Zavod striktno poštuje zakon i ne podmićuje kupce svojih udžbenika. Međutim, otvaranjem tržišta, nelojalna i koruptivna konkurencija privatnika potisnula je nacionalnog izdavača - kažu u Zavodu za Kurir.

Dragan Dobrašinović iz Koalicije za nadzor javnih finansija kaže da Zavod za udžbenike mora da se ponaša tržišno.
- Oni jesu sa svojim proizvodima na tržištu i moraju da odvajaju deo sredstava za reklame, recimo, da šalju različit reklamni materijal školama. To je institucionalni problem. Treba videti i koliko za te potrebe izdvajaju privatne izdavačke kuće i da li to može jeftinije - kaže Dobrašinović.

Činjenice
NARUČENO JE

5.000 hemijskih olovaka
1.000 metalnih olovaka
7.000 notesa
1.000 markera
1.000 privezaka
500 šolja
1.000 staklenih čaša
1.000 stonih satova

CENA: 2.621.256 dinara