Nesvakidašnji trend kod mališana
STRAŠNO: Deca poludela za barbikama koje piju i puše
Dno dna: Sličice problematične barbi mogu se kupiti u radnjama u Srbiji, a dozvoljavanjem prodaje nismo ni svesni kakvu poruku šaljemo deci, ukazuju iz NOPS
Sličice kontroverzne barbike koja je trudna, sa cigaretom u ustima i masnicom ispod oka, a u kolicima ispred sebe gura troje dece i gajbu piva postale su najnoviji hit, koje deca u Srbiji pokušavaju da nabave na razne načine.
Navodno, mogu se sasvim legalno kupiti i u prodavnicama u Srbiji!
Ova „moderna“ barbika deluje kao da se upravo vraća iz nabavke, a na listi kupljenih namirnica našle su se i paklice cigareta, kao i flaša žestine!
Nacionalni savet
Fotografiju sporne sličice na svom Fejsbuk profilu okačilo je udruženje Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS), čiji predsednik Goran Papović kaže da je ovo samo još jedan tragičan primer neuređenosti srpskog tržišta.
- Ove sličice se prodaju pre svega u kineskim radnjama, ali se mogu naći i u drugim prodavnicama širom Srbije. Dozvolom da se one prodaju nismo ni svesni kakvu poruku šaljemo našoj deci kojima je barbika uzor. Zbog ovakvih i sličnih slučajeva NOPS je, prilikom usvajanja Zakona o oglašavanju, tražio da se formira nacionalni savet u kojem bi se nalazili različiti stručnjaci, od sociologa, marketinških stručnjaka, do psihologa, koji bi procenili da li je i kakav sadržaj pogodan za prodaju. Nažalost, naša inicijativa nije usvojena - objašnjava Papović.
Navodno, mogu se sasvim legalno kupiti i u prodavnicama u Srbiji!
Ova „moderna“ barbika deluje kao da se upravo vraća iz nabavke, a na listi kupljenih namirnica našle su se i paklice cigareta, kao i flaša žestine!
Nacionalni savet
Fotografiju sporne sličice na svom Fejsbuk profilu okačilo je udruženje Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS), čiji predsednik Goran Papović kaže da je ovo samo još jedan tragičan primer neuređenosti srpskog tržišta.
- Ove sličice se prodaju pre svega u kineskim radnjama, ali se mogu naći i u drugim prodavnicama širom Srbije. Dozvolom da se one prodaju nismo ni svesni kakvu poruku šaljemo našoj deci kojima je barbika uzor. Zbog ovakvih i sličnih slučajeva NOPS je, prilikom usvajanja Zakona o oglašavanju, tražio da se formira nacionalni savet u kojem bi se nalazili različiti stručnjaci, od sociologa, marketinških stručnjaka, do psihologa, koji bi procenili da li je i kakav sadržaj pogodan za prodaju. Nažalost, naša inicijativa nije usvojena - objašnjava Papović.
Inače, sličice raskalašne i raspusne barbike koja pije, drogira se i orgija na razne načine u SAD su popularne već dugo, a preko interneta se mogu kupiti i lutke.
Psihoterapeut Zoran Milivojević upozorava da se deca tokom igre identifikuju s lutkama, a da je barbika sama po sebi kontroverzna jer predstavlja uzor milionima devojčica.
Infantilna majka
- Barbika je sama po sebi kontroverzna lutka jer diktira neke nerealne standarde lepote. U svetu smo imali primere devojaka koje su se podvrgle brojnim operacijama kako bi ličile na nju. Kad se tome doda ovaj kontekst - infantilna majka koju je muž prebio, a ona mu nosi kući alkohol, to zaista predstavlja loš model za decu - objašnjava Milivojević, koji pak kaže da država ne može u potpunosti da ograniči promet ovakvih proizvoda, te da bi i roditelji trebalo da preuzmu odgovornost.
Kako saznajemo, ove sličice i lutke nemaju veze s originalnim proizvođačem lutaka, ali od kompanije „Orbiko“, koja je distributer lutaka „barbi matel“ za Srbiju nismo mogli da dobijemo komentar.
Psihoterapeut Zoran Milivojević upozorava da se deca tokom igre identifikuju s lutkama, a da je barbika sama po sebi kontroverzna jer predstavlja uzor milionima devojčica.
Infantilna majka
- Barbika je sama po sebi kontroverzna lutka jer diktira neke nerealne standarde lepote. U svetu smo imali primere devojaka koje su se podvrgle brojnim operacijama kako bi ličile na nju. Kad se tome doda ovaj kontekst - infantilna majka koju je muž prebio, a ona mu nosi kući alkohol, to zaista predstavlja loš model za decu - objašnjava Milivojević, koji pak kaže da država ne može u potpunosti da ograniči promet ovakvih proizvoda, te da bi i roditelji trebalo da preuzmu odgovornost.
Kako saznajemo, ove sličice i lutke nemaju veze s originalnim proizvođačem lutaka, ali od kompanije „Orbiko“, koja je distributer lutaka „barbi matel“ za Srbiju nismo mogli da dobijemo komentar.
Ratko Božović
UČE DEVOJČICE DA JE NORMALNO BITI PREMLAĆENA
Sociolog Ratko Božović kaže da ovakve sličice uče devojčice da je normalno da će biti premlaćivane u braku, kao i da je zavisnost od opijata normalna stvar.
- To je potpuno neadekvatno za dečji uzrast. Forsira se i njihovo brzo odrastanje, a ne normalni rast. Ovaj tržišni nagovor ne bi smeo da dođe do dečjih duša - zaključuje Ratko Božović.
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega