Metoda zbog koje je „Planum“ dobio posao koristila se pre više vekova. Firma „Kolubara“ iz Mionice nudila da za 20 odsto manje para i kraći period iskopa ove tunele

Posao izgradnje tunela na deonici Ljig-Preljina Koridora 11, koji su naposletku sagrađeni neadekvatni za šlepere, dobio je „Planum“, iako se jedna firma nudila da za 20 odsto manje para i u kraćem vremenu uradi posao, saznaje Kurir.

To nam je potvrdio i vlasnik firme „Kolubara“ iz Mionice Miroslav Stefanović, koja je takvu ponudu i dala.

Sporni austrijski metod

Izvor Kurira iz „Azvirta“, azerbejdžanske firme koja je izvođač radova, otkriva da je i pored tih uslova izabran „Planum“, uz obrazloženje da njihova metoda razbijanja nije odgovarajuća.

- Firma „Kolubara“ dala je ponudu za 28 miliona evra manju od „Planuma“, koji je ipak dobio posao. Nudili su da za osam meseci isporuče gotove obe tube sa kolovozom i signalizacijom, po sistemu „ključ u ruke“. Odlučeno je da radi „Planum“ novom austrijskom metodom ručnog kopanja - otkriva naš izvor i objašnjava:

- Nova austrijska metoda je zapravo pijuk, kramp i dinamit - iz 18. veka! Pritom, put koji je realno trebalo da košta 126-128 miliona evra izgrađen je za 300 miliona evra. Od pogrešnog projekta, nepotrebnog druma kojim se zaobilaze neki potoci do betonskih konstrukcija koje su zastarele, produžene dužine za 30 kilometara.

Saznanja Kurira potvrđuje i vlasnik „Kolubare“ Miroslav Stefanović, koji kaže da je pre četiri godine dao ponudu 15 do 20 odsto nižu od „Planumove“.

Vučić ukorio Zoranu

- Sigurno smo za toliko bili povoljniji, ali sasvim drugom tehnikom, i to onom kojom je građen tunel ispod Lamanša. Njome se kopa deset metara tunela dnevno i posle toga nema vraćanja - kaže Stefanović.

Podsetimo, dva tunela kod Ljiga Šarani i Brđani sagrađena su tako da dva šlepera ne mogu da se mimoiđu, već može da prođe samo jedan šleper, i to po sredini. Radovi kasne dva meseca, ministarku građevinarstva Zoranu Mihajlović je zbog toga kritikovao premijer Aleksandar Vučić, koji je naredio da sve bude gotovo do kraja oktobra.

Poslali smo pitanja „Planumu“, ali do zaključenja broja nismo dobili odgovore.

Hvale se greškom
„KORIDORI“ SAMI SEBE UKOPALI

„Koridori Srbije“ postavili su pre dva dana sliku dva teretnjaka u tunelima kako bi dokazali da Kurir nije u pravu. Međutim, time su sami sebe ukopali jer tunelima na slici nedostaju slojevi asfalta, ali i ventilatori. Sporno je i to što su teretnjaci koje su postavili niži i manjeg gabarita od onih koji će zaista krstariti tunelima. Na slikama se može videti da su sporne ivice tunela ako njima prolazi hladnjača, ali da će se dve hladnjače teško mimoići pri punoj brzini.