BEOGRAD - Čak i da svih sedam miliona građana Srbije u ovom trenutku dobije elektronske zdravstvene knjižice, to mnogima ne bi vredelo, jer pojedine medicinske sestre vraćaju pacijente kući tvrdeći da nemaju čitače za njih!

To se desilo i Beograđaninu P. R. (70), koji je prekjuče krenuo u svoj dom zdravlja sa sve novom elektronskom knjižicom.

- Nisam poneo staru jer mi je logično da je ona prestala da važi čim sam dobio elektronsku. Uđem u zgradu. Neću da kažem koji je dom zdravlja u pitanju da me posle ne bi šikanirali! Dođoh do šaltera i dadoh sestri novu knjižicu. Ona kad je vide, vrati mi je i reče: ”Izvinite, gospodine, nemamo čitač.” Pobesneo sam! Danima sam jurio dokumentaciju kako bih izvadio elektronsku knjižicu, dao za nju 400 dinara i opet sam čekao u redu za lekara. Morao sam da se vratim kući po staru knjižicu, a došao sam po recepte za lekove koje pijem za pritisak, srce i još neke. Bezobrazluk! - u dahu priča uznemireni pacijent.

Nadležni u Republičkom fondu za zdravstveno osiguranje (RFZO) pak kažu da niko nema pravo da vrati pacijenta iz zdravstvene ustanove, bez obzira na to koju knjižicu ima, i tvrde da su sve zdravstvene ustanove dobile čitače.

Ne može neka medicinska sestra koja ne zna da rukuje čitačem da kaže pacijentu da ga nema, kao što je to bio slučaj sa vašim sagovornikom. Dosad su naši informatičari obučili zaposlene u domovima zdravlja i drugim ustanovama da rukuju čitačima i na koji način da upotrebe još tri opcije da bi lakše pronašli pacijenta u sistemu i provere validnost njegove zdravstvene kartice. U tom smislu, sve zdravstvene ustanove u Srbiji već poseduju potrebne „alate” za proveru zdravstvenih kartica, s obzirom na to da je ona istovetna kao i kod provere starih knjižica - navode u RFZO i dodaju:

- Svi pacijenti su već u informacionim sistemima. Njihove podatke medicinske sestre na šalterima mogu da ukucaju na aplikaciji na sajtu RFZO, ali to isto da urade i preko veb-servisa namenjenog zdravstvenoj ustanovi. Takođe, ustanovama je dostupan i veb-servis za preuzimanje podataka iz informacionih sistema RFZO. Dakle, osim čitanja podataka sa čitača, zaposleni imaju još te tri mogućnosti da sprovedu pacijenta kroz sistem i nijedan razlog za maltretiranje obolelog - kažu u RFZO.

(Alo)