SKANDALOZNI NEMAR OD 400 000 EVRA: Puštanjem vode iz HE Bajina Bašta oštećen most preko Drine
LJUBOVIJA - Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović obišla je danas radove na mostu preko Drine kod Ljubovije, na kome je srušen deo konstrukcije zbog poslednjih poplava i propuštanja vode iz Hidroelektrane (HE) Bajina Bašta.
Mihajlovićeva je nakon obilaska oštećenja rekla da je šteta ogromna i da su prve procene da je negde između 300.000 i 400.000 evra .
"Tu štetu će morati neko da pokrije. Odgovornost ima ime, ali važno je da nema ljudskih žrtava", naglasila je Mihajlovićeva.
Ona je najavila da će biti oformljena radna grupa, odnosno komisija Vlade Srbije, koja će ispitati koje su mere preduzete u slučaju narastajućeg vodostaja na Drini koji je izazvao oštećenje na mostu, jer ovo nije prvi put da se tako nešto dešava.
"Elektroprivreda Srbije (EPS) je morala da vodi računa da do ovoga ne dođe", kazala je ministarka, pojasnivši da je voda iz HE Bajina Bašta, prema prvobitnim najavama, trebala da bude puštena 10. novembra, ali je puštena tri dana ranije, 7. novembra.
Mihajlovićeva se zapitala šta bi bilo da su u tom momentu, kada je voda puštana, radnici bili na skelama.
Ona je naglasila da je slična situacija bila i u februaru ove godine, ali da ni tada srećom nije bilo ljudskih žrtava.
Prema njenim rečima, ovakve stvari ne smeju više da se ponavljaju i mora da se zna šta je čija obaveza.
Mihajlovićeva je istakla da je ovo važan infrastrukturni projekat koji plaćaju građani iz budžeta, dodavši da će njegov završetak sigurno kasniti.
Glavni inženjer na projektu Branko Miljković kazao je da se most neće moći završiti bez pomoći resornog ministarstva, naglasivši da je velika sreća što prilikom poslednjeg oštećenja, koje je nanelo i veliku materijalnu štetu, niko nije stradao.
Ministarka je podsetila da je projekat mosta Ljubovija - Bratunac primer efikasne realizacije, jer su za samo dve godine od potpisivanja Protokola o izgradnji mosta, započeti radovi.
Ona je navela da će izgradnja mosta skratiti put robe za najmanje 80 kilometara i napraviti najkraću vezu sa Koridorom 11 i Lukom Bar.
Prema njenim rečima, zajednički granični prelaz u Bratuncu skratiće vreme zadržavanja vozila.
Radovi na izgradnji mosta počeli su 20. oktobra 2015, a ukupna vrednost te investicije procenjena je na 13 miliona evra i uključuje izgradnju mosta, pristupnih saobraćajnica i zajedničkog graničnog prelaza.
Planirani rok za završetak celog projekta je septembar 2017.
Investitor za most i pristupnu saobraćajnicu na teritoriji Srbije je Vlada Srbije, a BiH i RS su za saobraćajnice i zajednički granični prelaz na teritoriji BIH.
Izvođači radova je konzorcijum na čelu sa "MBA - Ratko Mitrović Niskogradnja", a u konzorcijumu su i preduzeća "MBA Miljković", "Kruševacput", "Alpe saobraćaj" i "Eurogardi grup".
Projektant i nadzor nad radovima vrši Saobraćajni institut CIP.
"UVEREN SAM DA ĆETE I UBUDUĆE USPEŠNO IZVRŠAVATI NAMENSKE ZADATKE" Predsednik Vučić čestitao Dan Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane