BEOGRAD - Ministarstvo građevinarstva i infrastrukture donelo je uredbu koja predviđa da plovni brodovi na rekama ne mogu biti stariji od 35 godina, rekao je danas pomoćnik ministra za vodni saobraćaj Veljko Kovačević i dodao da je posle dve nesreće na Dunavu naložena kompletna analiza serije brodova "Beograd".

"Kada su se dogodile havarije na Dunavu, primetili smo da nešto sistemski nije u redu, jer su brodovi iste serije. Analizirali smo istoriju tih 10 brodova iz serije Beograd i videli smo da su imali četiri nesreće. Utvrdilo se da ne mogu da plove u dramatičnim uslovima", rekao je Kovačević.

On je dodao da je naložena kompletna analiza te serije brodova, kojoj su pripadala i dva broda koja su se nedavno prevrnula na Dunavu.Upitan koliko su bezbedni plovni putevi u Srbiji s obzirom na to da je na Dunavu potopljena nemačka flota od 200 brodova sa eksplozivom pred kraj Drugog svetskog rata, Kovačević kaže da je plovidba bezbedna.

brod-dunav-barza-sleper.jpg
Beta/Miloš Miškov 

"Od 200 plovila, šest se nalazi na ivicama plovnog puta. Od 180 metara propisane širine plovnog puta u tom delu Dunava, plovnost je sužena na 110 metara. Međutim, to ne utiče na bezbednost plovidbe i ona jeste bezbedna", rekao je Kovačević.

Kako kaže sa ambasadom Nemačke radi se projekat i pokušavaju da pronađu sredstva za vađenje brodova sa eksplozivom. On je dodao da Dunavska flota ima problem starosti brodova, te da je ministarstvo donelo uredbu koja predviđa da plovni brodova ne mogu biti stariji od 35 godina, da bi se upisali u registar.

"Uredba se odnosi na brodove koji se sada upisuju u upisnik. Oni brodovi koji su ranije upisani, a stariji su od 35 godina, moraju na redovne preglede, koji su na dve do pet godina", rekao je Kovačević.

(Tanjug/Pink)