Trouglasti tetrapak jogurt, žvake u obliku cigareta, „kinder lada“ i frižider „obodin“ samo su neki od brendova kojih se građani sa setom sećaju i opet bi da ih kupuju

Odluka proizvođača da da novi život „nokiji 3310“, najprodavanijem telefonu svih vremena, mogla bi da posluži kao inspiracija preduzimljivim proizvođačima da u život vrate neke od proizvoda iz bivše Jugoslavije kojih se danas sa nostalgijom sećamo.
jugoslavija-sfrj-proizvodi-trouglasti-tetrapak-jogurt.jpg
Foto: Arhiva

Iako se proizvodi, poput čokoladica „braco“ i „seka“, bombona „kiki“ i „bronhi“ i „eurokrema“, kojima su se sladili mališani u SFRJ, u redizajniranoj varijanti ponovo proizvode i prodaju na tržištu Srbije i regiona, ima skoro zaboravljenih brendova koji bi danas mogli napraviti bum na tržištu.

Jugonostalgičari se sa setom sećaju „kinder lade“, keksa „moto“, žvaka „čunga lunga“i „bazuka“, ali i žvaka u obliku cigareta „tin i tina“ i „kasino“. Stariji pamte da je u bivšoj Jugi bio nezamisliv doručak bez sira „zdenka“, paštete „gavrilović“, ali i PKB jogurta u trouglastom tetrapak pakovanju.

Simbol jugoslovenske automobilske industrije, popularni „fića“, retko se može videti na ulicama, a većina preživelih služi za izložbe i nostalgično podsećanje njihovih vlasnika na dobra stara vremena. Pri pomisli na ta „srećna“ vremena, mnogi se sećaju crvenih PKB kioska sa viršlama koje su pucale kad se zagrizu.

Mnogi nisu mogli zamisliti kuću bez frižidera „obodin“, dok se starije domaćice sećaju deterdženta „ava“ i „faks“ u platnenim kesama koje su posle koristile kao krpe za brisanje posuđa. Žitelji bivše Juge kupovali su deci čizme „snou buts“ i plastične sandalice „jugoplastika“, koristili kozmetiku „brion“ i obuvali patike „startas“.

Miloje Sekulić
RETRO IMA SMISLA AKO PRATI TREND

Marketinški stručnjak Miloje Sekulić smatra da bi ponovno oživljavanje starih brendova iz SFRJ imalo smisla samo ako bi imali kvalitet, bili upotrebljivi i pratili trendove:
- Pitanje je da li je zaslađivač koji u sebi ima žvaka „čunga lunga“ danas prihvatljiv na tržištu i da li „fićin“ motor odgovara današnjim standardima očuvanja životne sredine. Retro ima smisla, ali ne kao puko kopiranje starih brendova, već kao oslanjanje na retro dizajn, ali sa tehnološkim inovacijama.



Slavica Tomčić