Glumci Ateljea 212: Pozorište nije fabrika
BEOGRAD - Glumci Ateljea 212 koji traže smenu direktora Kokana Mladenovića obrazložili su danas svoj zahtev u 12 tačaka, koji je većinom glasova prihvatio Upravni odbor tog teatra i koji je upućen Skupštini grada kao osnivaču Ateljea.
Potpisnici zahteva - 25 od 33 člana ansambla (četiri su bila uzdržana i četiri protiv) radiće normalno do kraja sezone, ali neće sarađivati sa direktorom na novim projektima, a nadaju se da će tokom letnje pauze biti nađeno rešenje.
Uz kritike na račun direktora zbog samovolje, bahatosti i estradizacije, oni su na konferenciji za novinare ukazali da se Mladenović čim je došao, pre tri godine, postavio kao da je direktor fabrike pred stečajem.
"Mi nismo fabrika, već kuća umetnosti i kulture, niti je bilo ikakvog duga u vreme kada je stigao novi upravnik", rekla je glumica i članica UO Gorica Popović koja je pročitala sve tačke obrazloženja, u prisustvu većine članova umetničkog ansambla.
U obrazloženju se navodi da je "budžetska inspekcija ustanovila dug pozorišta od oko 18 miliona dinara i naložila povraćaj tih sredstava u budžet do 15. juna", a da je dug za struju osam miliona dinara.
Glumci pitaju osnivača "da li je Mladenović prototip uspešnog menadžera "novog doba" i da li medijsko napumpavanje priče o zaradi ostvarenoj na blagajni može da kamuflira stvarne finansijske probleme kuće".
Navodi se i da je Mladenović "Upravnom odboru govorio da će režirati "Kosu" besplatno, a onda bez odluke UO dodelio sebi tantijeme, potpisujući ugovor sam sa sobom, te tako ostvaruje zaradu mimo ličnog dohotka".
Glumci tvrde da je direktor ispoljio nipodaštavanje prema njima ukidajući im pravo na umetničke i etičke kriterijume, pokušavajući da ih svede na puke izvršioce naređenja, da je ignorisao glumce Ateljea, dovodeći glumce sa starne.
Poslednje sezone rađene su dve predstave bez ijednog zaposlenog glumca, a u četiri premijere na velikoj sceni igra samo pet glumaca iz ansambla, dok direktor za tako nastale troškove (za honorare spoljnih saradnika) optužuje ansambl, što je zamena teza, navodi se, između ostalog, u obrazloženju.
Veliki broj glumaca je i lično izneo zamerke opisujući pojedinačne slučajeve, u povremeno emotivnoj a povremeno burnoj atmosferi.
Anita Mančić je odbacila optužbe Mladenovića, koji je juče izjavio da su glumci vraćanjem uloga naneli štetu od pet miliona dinara.
Ona je navela da Atelje ima 250 autorskih ugovora, a samo su 28 puta vraćene uloge, što pokazuje da je on svojevoljno dovodio spoljne saradnike.
Branimir Brstina je podsetio da je u ovu kuću došao u vreme Mire Trailović i da je to bila umetnička porodica u kojoj je prepoznao snagu i radost svakog člana.
"Mladenović doživljava ovu kuću kao da je samo on Atelje 212. On ne želi ovu porodicu, ni sa kim se ne dogovara već pravi novi Atelje, po svom kroju", izjavio je Brstina.
Dara Džokić je odbacila optužbe da je skrivila raskid ugovora sa jednim sponzorom, Tihomir Stanić je napomenuo da se oseća kao kad bi od nekoga sposobnog da napravi "ferari" tražili da proizvodi "jugo", dok je Gordan Kičić odlučno negirao glasine da iza svega stoje politički interesi.
Povodom pisma većeg dela tehnike i administracije u kojem se indirektno brani direktor, navođenjem uspeha Ateljea u protekle tri godine, glumci ističu da su ti uspesi u ogromom delu njihova zasluga.
Isidora Minić je objasnila da glumci nisu tražili od ostalih zaposlenih da potpišu zahtev za smenu upravnika, jer su smatrali da je to problem umetničkog ansambla, dodavši da su neki iz tehnike "jureni"" da potpišu podršku.
Konferenciji je prisustvovala predsednica Udruženja dramskih umetnika Srbije Ljiljana Đurić i na kraju izjavila da Udruženje podržava glumce Ateljea 212.
"DO 31. MARTA GRAĐANI ĆE VIDETI NAJŽEŠĆU BORBU PROTIV KORUPCIJE U POSLEDNJIH 24 GODINE" Vučić: Biće posebni mehanizmi, velike promene u narednih 100 dana