Nakon otkrića Kurira da su se gotovi testovi pojavili u prodaji i da postoji mnoštvo grešaka u zadacima, postavlja se pitanje da li prijemni ispit treba uraditi iz početka

BEOGRAD - Ko je odgovoran?
Nakon otkrića Kurira o katastrofalnoj grešci koja se nalazi u rešenju testa iz matematike, kao i uličnoj prodaji zadataka koji su bili na ispitu, javio se profesor koji tvrdi da je bilo još nepravilnosti.

- Dan pred polaganje male mature došao mi je učenik s jednom kombinacijom testa iz matematike, i to onom koju je ministar Obradović sutradan izvukao. Učenik mi je kazao da je test iz matematike kupio za 1.000 dinara od drugara iz škole, koji ga je nekima prodavao i za 200 dinara. Mogao je da pazari i test iz srpskog jezika, ali shvatio je da mu je suviše lak i da nema potrebe za tim - rekao je za Kurir profesor Miodrag Š., koji drži časove đacima.

Prema njegovim tvrdnjama, sve se događalo u Sveti Sava“ na Slaviji, čiji direktor Dejan Stanković to negira.

- Nemam informaciju koja bi potkrepila taj vaš izvor, tako da ništa ne želim da komentarišem - rekao je Stanković.

Branislav Pavlović, predsednik Sindikata obrazovanja Srbije, kaže da bi maturski ispit trebalo ponoviti.

- Ako se utvrdi da je došlo do takvih zloupotreba, testiranje bi svakako trebalo ponoviti, jer učenici nisu bili u ravnopravnom položaju. Jedni su kupili znanje, a drugi ga stekli! - rekao je Pavlović.

Kako kaže, Ministarstvo treba da smeni odgovorne, a bilo bi lepo da se jednom počne i od vrha.

- Onaj ko je na čelu tog lanca koji ne funkcioniše ispravno morao bi da ponudi svoju glavu, a ne da večito oni na dnu ispaštaju - rekao je Pavlović, a kao matematičar se osvrnuo i na pogrešno izračunat koren broja 164 u rešenju testova.

- Ne sme da se desi takva glupost. Matematika je suviše precizna nauka i nije normalno da dođe do takvog propusta - rekao je on za kraj.

Stanojević: Nije suština u korenu

- U postupku rešenja 11. zadatka testa iz matematike akcenat nije bio na proceni korena broja 164. Koren broja 164 nalazi se između brojeva 12 i 13, do čega učenici lako dolaze.

Učenici treba da procene površinu same kupe i utvrde da li je ona veća od površine valjka ili lopte. Logično je odabrati što manji broj, jer ako je površina kupe veća od površine valjka i lopte za dužinu od 12 cm, biće veća i za svaki broj koji je veći od njega, pa i za broj 13 - objasnila je Dragana Stanojević iz Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja.

Istraga tužilaštva

Zoran Kostić, predsednik Republičke upisne komisije, rekao je za Kurir da je u vezi s falsifikovanjem testova iz matematike, tužilaštvo preuzelo slučaj.

- Postupak istrage je u toku, a kad se utvrdi ko je zakazao u toj karici i ko je sve u tome učestvovao, postavićemo i pitanje odgovornosti - rekao je Kostić i dodao da regularnost ispita nije ugrožena u većem broju, pa neće biti ni njegovog ponavljanja.