Samo u prvoj polovini 2017. Vlada Srbije se 12 puta obratila kompaniji „Tviter“ i tražila informacije o istom broju korisnika te društvene mreže, a za četiri profila „Tviter“ je dao neke od podataka

Vlada Srbija tražila je informacije o 40 korisnika društvene mreže Tviter od januara 2015. do juna 2017, pokazuju izveštaji o transparentnosti te kompanije, preneo je Centar za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS).


Samo u prvoj polovini 2017. Vlada Srbije se 12 puta obratila kompaniji „Tviter“ i tražila informacije o istom broju korisnika te društvene mreže, a za četiri profila „Tviter“ je dao neke od podataka. Prosečno u 24 odsto slučajeva „Tviter“ je Vladi dostavio neke od traženih podataka za dve i po godine.

Pored toga, Srbija je dva puta od „Tvitera“ tražila da se određeni profili ili sadržaj uklone sa te društvene mreže, ali ti zahtevi nisu imali sudski nalog, već se kao podnosilac navodi Vladina agencija, policija ili drugi organ. Ni na jedan od ta dva zahteva za uklanjanje „Tviter“ nije pozitivno odgovorio. Srbija je inače jedina zemlja u regionu koja se obraćala ove godine „Tviteru“ za informacije o korisnicima.


Na adresu „Tvitera“ ove godine stiglo je 6.448 zahteva za informacije o 11.115 korisničkih profila, a u 60 odsto slučajeva tražiocima su ustupljeni neki podaci. Na prvom mestu po broju zahteva su Sjedinjene Američke Države, zatim Japan, a slede Velika Britanija, Turska i Francuska.


Dok je većini tih država „Tviter“ dostavio neku od traženih informacija, u slučaju Turske, od 554 zahteva za 902 profila, nije odgovoreno ni na jedan.

Kurir / E.K.

Foto: Shutterstock

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

KURIR TV VESTI UŽIVO: Jelena ubijena dan ranije, ali ne na nasipu! Novi svedok ruši Zoranovu priču!