Cisterne rešile problem prašine na kopovima
BOR - Rudarsko-topioničarski basen Bor (RTB) nabavio je tri cisterne od beloruske kompanije "Belaz" za kvašenje transportnih puteva na površinskim kopovima "Veliki Krivelj", "Cerovo" i kopa u Majdanpeku, vredne milion evra, izjavio je upravnik površinskog kopa "Veliki Krivelj" Vidoje Adamović
U svakoj smeni rade po dva vozača cisterni, koji su ujedno i vozači teških kamiona, i na kopu "Veliki Krivelj" prskaju vodom 15 kilometara transportnih puteva da bi sprečili dizanje velikih prašina koje smetaju mašinama, ali i meštanima sela Veliki Krivelj.
"RTB Bor je, posle nabavke krupne opreme za rudarsku proizvodnju, nabavio i tri cisterne za polivanje puteva, kako na kopovima u Boru, tako i u Majdanpeku. Na kopu "Veliki Krivelj" cisterna funkcioniše od pre sedam dana. Radi se o cisterni beloruske proizvodnje "Belaz", čija je zapremina 32 kubna metra", objasnio je Adamović.
Cisterna mlaznicama raspršuje vodu do 25 metara, a ima i vodeni top na samoj cisterni koji može da izbaci mlaz do 60 metara, naveo je Adamović i dodao da cisterna može da se koristi i za gašenje požara, kako na rudarskoj opremi, tako i na stambenim jedinicama, ako ima prostora da priđe mestu požara.
"Sa nabavkom ovih cisterni rešili smo problem sa prašinom na kopu, ali rešili smo i probleme meštanima sela Veliki Krivelj, jer prašina više ne ugrožava selo", kazao je Adamović.
Voziti teški kamion-damper nosivosti i do 220 tona i to bez klimatizacije, na ovako visokim temperaturama veoma je teško, a takvih na kopu "Veliki Krivelj" ima šest.
Jedan od vozača dampera Slaviša Nestorović rekao je da za vozače teških kamiona cisterne sa vodom koje prskaju puteve - znače mnogo, jer se diže velika prašina, vrućine su velike, tako da putevi moraju da se prskaju non-stop, i zbog mašina i zbog ljudi.
"Pošto u mom kamionu nema klime otvaram prozor ili vrata da se rashladim, ali i češće se menjamo i pravimo pauze. U kamionima sa klimom radi se normalno", rekao je Nestorović.
Uprkos velikim vrućinama proizvodnja se ne smanjuje i vidi se razlika između stare i nove rudarske mehanizacije, jer mnogo je teže vozačima šest starih kamiona i rukovaocima dva stara bagera.
Sa 13 novih beloruskih kamiona marke "Belaz" od 220 tona nosivosti, dva japanska "Komacu" kamiona od 130 tona, tri bagera i dve bušilice, "milina je raditi", komentarišu rukovaoci ovom mehanizacijom.
VUČIĆ PRED VIŠE HILJADA LJUDI NA OTVARANJU DEONICE MORAVSKOG KORIDORA: Nećemo dati zemlju najgorima u ruke! Već sutra od 9 auto-putem do Vrnjačke Banje!