Da je "Lasta Montenegro" (ćerka firma poznatog beogradskog prevoznika) na putu da se dokrajči kroz sumnjivu prodaju autobuskih linija crnogorskim prevoznicima, još jednom su ukazali radnici tog preduzeća.

U pismu koje su dostavili medijima, zabrinuti radnici Laste kažu da je neshvatljivo kako se desilo da je generalni direktor najvećeg autoprevoznika u Jugoistočnoj Evropi, Veljko Vukobratović, koji je o svojoj smeni lično obavestio javnost, dok su smenjena dva izvršna direktora – Nikola Šuljagić (finansije) i Predrag Mirčić (korporativna bezbednost).

Da je smenjen sa mesta čelnog čoveka „Laste“ Vukobratović je potvrdio posle sastanka sa ministrom privrede Goranom Kneževićem.

Vukobratović je tada prokomentarisao da „troje ljudi nije važnije od budućnosti firme i 2.000 zaposlenih“. Smena, kako se ispostavilo dvojice, a ne trojice direktora, usledila je posle zahteva Nezavisnog sindikata i Samostalnog sindikata saobraćajnog preduzeća „Lasta“, koji su najavili štrajk radnika u slučaju da se ne ispune njihova očekivanja.

Zanimljivo je da su se smenjeni Šuljagić i Mirčić protivili uticaju „crnogorskog lobija“, koji, kako veruju radnici, stoji iza kontroverznog Vukobratovića.

Podsećaju da je on ranije obavljao dužnost predsednika Nadzornog odbora u istoj firmi. Radnici navode da svemoćnog generalnog direktora po svoj prilici štite i njegovi prijatelji – Dušan Rafailović, gradski sekretar za saobraćaj u Beogradu i Uglješa Mitrović, direktor Direkcije za javni prevoz grada Beograda. Rafailovića, s kojim je i privatno u odličnim odnosima, kako navode zaposleni, Vukobratović od milošte zove Rafa, a nezvanično, u sumnjivom su „poslovnom“ dilu. Sva trojica spadaju u tzv, „gradsku ekipu“ koja se „bavi“ saobraćajem, tvrde zaposleni.

U međuvrenu, na mesta smenjenih Šuljagića i Mirčića, dovedeni su, po rečima radnika, Vukobratoviću lojalni izvršni direktori. Takođe, zaposleni se pitaju kako je došlo do toga da čelnici oba sindikata pređu preko uvreda Vukobratovića, koji je vozače Laste javno nazvao lopovima, a putnike švercerima, i ko je u ime radnika odustao od zahtjeva za smenom generalnog direktora koji je potpisao mnoštvo štetnih ugovora u ime preduzeća.

f-28-jul.jpg
Fonet 

Tvrde radnici i da je „Lasta“ bukvalno izgurana iz gradskog prevoza u Beogradu, jer nije uspela da zadovolji standardom autobusa, uprkos milionima koji se ulažu zvanično u modernizaciju prevoznih sredstava i unapređenje uslova poslovanja. Te pare, strahuju zaposleni, završavaju najvećim delom u džepovima moćnika. Nije teško pretpostaviti kojih. Gubitkom posla u gradskom i prigradskom prevozu, procenjuje se da je Lasta je izgubila 6.5 miliona evra. Čak radnici navode da je za taj posao bilo nabavljeno 120 „solo“ autobusa, 80 zglobnih, kao i 30 turističkog tipa, uz još dvadesetak koji su bili u rezervi.

„Zglobni autobusi, nisu upotrebljivi za međunarodni i međugradski transport, a gde su završili i kako, teško će se saznati“, dodaju zaposleni. Uzgred, vele, javna je tajna da rukovodstvo kupuje rezervne delove po cenama tri puta većim od tržišnih. Ističu i da je vrhunac nedomaćinskog i nepatriotskog poslovanja zaključivanje ugovora o kupovini 100 uvoznih autobusa, koji su po 10.000 evra skuplji od domaćih, „Ikarbusovih“.

Inače, Državna revizorska institucija (DRI), u dokumentu na 239 strana otkrila je čitav niz nepravilnosti u poslovanju „Laste“, prenosi portal in4s.

Kurir.rs/in4.net

Foto: Damir Dervišagić/Ilustracija