Kamere Ministarstva unutrašnjih poslova ubuduće će nadgledati tehničke preglede vozila zbog čestih zloupotreba.

Ovo predviđaju, pored ostalog, nove izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja, koje će se uskoro naći pred narodnim poslanicima. S obzirom na to da ima slučajeva zloupotrebe i da vozači čija su vozila neispravna često dobiju uverenje da su im vozila tehnički ispravna, sada će to biti nemoguće.

Naime, izmene i dopune ovog zakona predviđaju uvođenje sasvim novog sistema tehničkog pregleda, gde će biti uveden video-nadzor. Što znači da će sve agencije za tehnički pregled morati da budu povezane s policijom. Pripadnici MUP će biti u mogućnosti da putem direktne video-veze prate događanja u stanici tehničkog pregleda. Pored toga postojaće i obaveza da se izvrši i fotografisanje vozila.


Načelnik Uprave saobraćajne policije MUP Nebojša Arsov izjavio je da postupak tehničkog pregleda u Srbiji do sada nije bio na visokom nivou, ali, kako kaže, sa izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja otvoriće se uslovi da se primeni novi sistem tehničkih pregleda.

autoput-foto-marina-lopicic.jpg
Marina Lopičić/Ilustracija 

- Sve vlasnike vozila ćemo naterati da jednom godišnje svoje vozilo dovedu u ispravno stanje, a vlasnici vozila koja su starija od 15 godina, to će morati da čine dva puta godišnje. S uvođenjem novog sistema tehničkog pregleda sva neispravna vozila će se skloniti s ulica kako bi putevi bili bezbedniji - napomenuo je Arsov.


On je dodao da statistika pokazuje da 11,5 odsto vozila u saobraćajnim nesrećama u kojima je neko izgubio život nisu bila ispravna.


Predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže za Kurir da je oko pet odsto saobraćajnih nezgoda izazvano zbog tehničke neispravnosti vozila.


- Zbog toga je dobro da unapredimo sistem kontrole tehničkih pregleda kako bismo sprečili da ljudi zbog toga ginu i budu povređeni. Nažalost, deo vlasnika vozila i dalje nema svest o važnosti i zbog toga je država prinuđena da preduzme ovakav vid kontrole nad stanicama za tehnički pregled - zaključuje Okanović.

Činjenice

- 11,5 odsto vozila u saobraćajnim nesrećama u kojima je neko poginuo nije bilo ispravno


najčešći kvarovi uočeni prilikom tehničkih pregleda


- problem s kočionim sistemom
- problemi sa sistemom za upravljanje
- neispravna svetlosna signalizacija

(Kurir.rs/M. Branković)

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

NOVI ZAKON - STROŽIJE KAZNE! 10 najvažnijih koje svaki vozač mora da zna!