BEOGRAD - Koliko časova traje praktična obuka za B kategoriju? Šta je to preticanje - neka su od pitanja na koja pojedini instruktori zaposleni u auto-školama nisu znali da odgovore na ispitu za obnavljanje licence.

Svi instruktori su 2013. godine dobili licence za rad samo na osnovu toga što su se u tom trenutku bavili tim poslom. Tokom oktobra i novembra proveru znanja kako bi mogli da obnove licencu za rad imalo je tridesetak instruktora, a rezultati su više nego zabrinjavajući, piše list.

retrovizor-foto-ap-maj-2015.jpg
AP/Ilustracija 

- Tokom obuka i seminara ustanovljeno je da neki instruktori koji imaju stečene važeće licence nisu na ispitima znali odgovore na sledeća pitanja: koliko časova traje praktična obuka za B kategoriju, koliko traje sat praktične obuke, šta je preticanje i u čemu je razlika između parkiranja i zaustavljanja - navodi izvor lista.

Obuku, seminare i proveru znanja za obnavljanje licence organizuje Agencija za bezbednost saobraćaja, a za ispite u januaru već se prijavilo 100 instruktora.

profimedia0315626232.jpg
Profimedia 

Inače, u protestima zbog tih ispita pre tri dana ispred zgrade Vlade učestvovalo je samo jedno od tri reprezentativna uduruženja auto-škola, a na tom skupu nije bilo ni predstavnika Asocijacije auto-škola niti Privredne komore auto-škola.

Podsećanja radi, 2013. godine samo na osnovu toga što su se do tada bavili tim poslom, auto-škole i ispitivači dobili su licence za rad, bez provere znanja i polaganja bilo kakvih ispita. Odredbama ZOBS iz 2009. godine zakonodavac je propisao da svi licencirani kadrovi tokom pet godina, koliko važi i licenca, svake godine pohađaju obavezne seminare unapređenja znanja i polažu ispit provere znanja.

saobracajna-policija-foto-nebojsa-mandic.jpg
Nebojša Mandić/Ilustracija 


- Seminari i ispiti imaju poseban značaj ako se uzme u obzir da je licencu dobio svako ko se bavio ovim poslom, i to bez provere znanja. Protiv toga sada protestuje mala grupa ljudi koja neće da se povinuje zakonskoj odredbi staroj osam godina. Vršili su pritisak na ostale auto-škole da im se pridruže. Pritom nije bilo nikakve inicijative za izmenu ovog člana zakona, sve do momenta ulaska predloga za izmene ZOBS u proceduru. To su smatrali povoljnim momentom da kroz amandmane izbrišu odredbe zakona koje im smetaju - kaže izvor lista.

profimedia0161729127.jpg
Profimedia 

Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Jasmina Milošević ne želi da prisustvuje sastanku sa instruktorima auto-škola jer je odluka na zakonodavcu da li će brisati odluku o seminarima i ispitima iz zakona ili ne. U Agenciji tvrde i da su pojedini instruktori auto-škola prekršili višemesečne dogovore i dobru saradnju u vezi sa seminarima za unapređenje znanja i polaganja testova za obnavljanje licence, piše list.

Ispiti i po novom zakonu

Mnogi instruktori auto-škola nadaju se da bi polaganje ispita za obnavljanje licence moglo biti ukinuto kada stupe na snagu izmene i dopune Zakona o bezbednosti u saobraćaju. Međutim, nije izvesno zasedanje parlamenta, ali i kada ovaj zakon dođe na dnevni red Skupštine, ukidanje ispita za instrukore neće biti moguće ni amandmanima, pošto nije ni predviđeno izmenama i dopunama ZOBS.

(Kurir.rs/Blic/Marko Tašković/Foto: MUP/Ilustracija)

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

KURIR TV) VOZAČI, PAZITE SE! Ovo su 33 lokacije na kojima vas vrebaju nove kamere!