Problem "divljih" taksista u prestonici sve je ozbiljniji, a po priči samih taksi vozača - ni čuvene TX tablice više nisu garancija da je taksista legalan.

- Definitivno je sve primetniji broj "divljaka" koji nabavljaju TX tablice, neko se očigledno bavi nezakonitim radnjama. Tako je moguće da se desi da u vozilu čije tablice se vode na jednog vozača sedi drugi čovek, ili čak da jedno lice ima više taksi tablica - kaže Aleksandar Bjelić iz "Pink taksija".

Sem toga, nije retkost ni da vozači koji nemaju TX tablice ove oznake naprave sami.

- Ima i onih kreativnijih koji, recimo, nabave IX tablicu, pa markerom dopišu crticu na slovu I - dodaje Milan Bojić iz "Beogradskog taksija".

Najlakši način da se dođe do željene registracije je odlazak u neki manji grad.

- Dešava se da, na primer, onaj ko želi da taksira u Beogradu, ode recimo u Inđiju ili neko drugo manje mesto, gde mu je dosta lakše da dobije tablicu. Naravno, da bi dobio tablicu, pre toga mora da prijavi svoje prebivalište u tom mestu, a potom samo navede da se preselio u Beograd i taksira sa dozvolom iz drugog grada. On nije nelegalan taksista, ali mu jednostavno nije dozvoljeno da prevozi putnike u Beogradu - objašnjava Bojić.

profimedia0319223356.jpg
Profimedia 

On dalje dodaje da širenju problema doprinosi i nereagovanje komunalne policije.

- Prisustvovao sam slučaju kada su pripadnici komunalne policije prišli legalnom taksisti zbog navodnog prekršaja, a da se nisu obazirali na nekoliko divljih koji su stajali u neposrednoj blizini. Na moje pitanje zašto ne priđu i njima, odgovorili su mi "da oni nisu nadležni za ta pitanja" - priča Bojić.

Kako njegov kolega potvrđuje, ovaj ogranak organa reda nema takve obaveze.

- Veliki problem je mali broj saobraćajnih inspektora, te bi njihove ingerencije mogle da se daju komunalnim policajcima. Ovako, komunalci mogu samo da se bave vozilom sa TX tablicama iz domena regularnih taksista - objašnjava Bjelić.

Nadležni su, kažu taksisti, svesni problema i veoma delikatne situacije.

- Državni organi prepoznali su ove probleme i započeli sprovođenje istraga, te se nadamo da će se u skorijem periodu izaći u javnost sa rezultatima. Jedan od zaključaka pojedinih sastanaka čak govori da bi u pitanju mogao biti organizovani kriminal. Očekujemo da će predstavnici taksi udruženja o tim pitanjima razgovarati sa ministrom policije i gradskim i državnim čelnicima - najavljuje naš sagovornik.

profimedia0001778579.jpg
Profimedia 

Glavne teme trebalo bi da budu dodeljivanja tablica i uređenje taksi stajališta.

- Ponovo ćemo razmotriti ideju o kojoj se govorilo pre dve godine, a to je vezivanje registarskih tablica za taksiste kao preduzetnike. Verujem da bi za uvođenje takvog sistema trebalo više godina, ali bitno je početi - dodaje Bjelić

Negde postoji rupa u sistemu

Da bi taksista dobio TX tablicu koja se vodi na njega, potrebno je da dokumentaciju dobijenu od nadležnog gradskog sekretarijata i Agencije za privredne registre priloži MUP-u.

- Da bi bio registrovan, on mora da dobije odobrenje Sekretarijata za saobraćaj, izvod iz Agencije za privredne registre, te rešenje o obavljanju delatnosti. Neophodno je i da priloži fotokopiju taksi dozvole, kao i estetskog pregleda vozila kojim će obavljati delatnost. Sve to dostavlja se MUP-u - objašnjava Bjelić.

Najsigurnija vožnja na poziv

Taksisti tvrde da je najsigurnija vožnja na telefonski poziv, kada dispečari udruženja traže najbliže vozilo.

profimedia0280020339.jpg
Profimedia 

- Pozivanje taksi udruženja je za sada najsigurnija opcija. Na taj način najlakše je utvrditi da li se radi o regularnoj ili neregularnoj vožnji - kažu iz taksi udruženja.

Oznake kupuju na buvljacima

Sem nelegalnih tablica „divljaci“ se služe i drugim trikovima.

- Vozači na krovove automobila stavljaju razna imena firmi. Pretpostavljam da oznake kupuju na buvljaku ili sličnim mestima i onda ih prepravljaju i prilagođavaju po želji - otkriva Bojić.

Problematično i kod Ušća

Ranije su kritične bile taksi stanice kod autobuske i železničke stanice, aerodroma, splavova i noćnih klubova. Situacija se, međutim, menja.

- Sa nadležnima ćemo pričati i o uređenju stajališta kod Ušća, jer su se građani žalili na ponašanje tamošnjih taksista i način njihove naplate - kaže Bjelić.

Obratite pažnju na ove detalje

Savet građanima koji pak nisu u mogućnosti da pozovu neko od gradskih taksi udruženja jeste da dobro osmotre vozile u koje su ušli. U tom smislu, taksimetar bi trebalo da bude postavljen tako da je iznos koji otkucava vidljiv putniku, a vozilo bi trebalo da poseduje taksi dozvolu, identifikacionu nalepnicu, kao i cenovnik.

(Kurir.rs/Blic/A.Ristović)

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

ČUDO! Invalid prohodao zahvaljujući...PESNICAMA TAKSISTE!