Posle presuda Apelacionog suda u Beogradu kojom je banci osporeno pravo naplate troškova obrade kredita od klijenta i naloženo joj da mu vrati novac s kamatom, telefoni u udruženju bankarskih klijenata Efektiva usijali su se od poziva građana koji žele da tuže banke i traže povraćaj novca.

Za samo tri dana, kako tvrde u Efektivi, 400 građana zatražilo je punomoćje advokata udruženja kako bi od sledeće sedmice podneli tužbe.

- Primamo po 100 mejlova dnevno, a tri telefona non-stop zvone. Svi zovu da pitaju kako da ostvare svoja prava i kako da povrate novac koji su im banke naplatile za obradu kredita. Banke su uzimale te naknade koje prema Zakonu o obligacionim odnosima, nisu imale pravo da naplaćuju.

Prema članu 1065, banke po ugovorima o kreditu mogu da prihoduju od kamate. Prema tome, nikakve druge provizije ne dolaze u obzir - kaže Jovan Ristić, pravnik iz udruženja Efektiva.

- Članovima udruženja potrebno je samo da donesu ugovor iz koga se vidi da im je banka naplatila troškove obrade kredita i da potpišu punomoćje sa advokatom koji će ih besplatno zastupati. Za svakog korisnika kredita biće podnete pojedinačne tužbe nadležnim osnovnim sudovima.

beta.jpg
Foto: Beta


Veroljub Dugalić, UBS

NEĆEMO MENJATI POLITIKU


Banke u pogledu naplate ovih troškova posluju zakonito i ne vidimo razlog za promenu poslovne politike banaka u tom smislu, tim pre što jedna presuda ne znači automatsku promenu zakona. Presudom o kojoj je ovde reč nalaže se banci da vrati prihod zarađen pre deset godina, a takvu promenu poslovne politike zaista niko ne očekuje - kaže generalni sekretar Udruženje banaka Srbije Veroljub Dugalić.

Kurir / S. T.

Foto: Shutterstock, Beta