BEOGRAD - Izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima o kojima je u Skupštini Srbije danas počela rasprava predviđaju smanjivanje tolerancije na količinu alkohola u krvi vozača sa 0,3 promila na 0,2 promila, povećanje sankcija za prekoračenje brzine a duplirane su i kazne za nevezivanje pojaseva.

0605marina-lopicic.jpg
Foto: Marina Lopičić

Ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović rekao je da su izmenama predviđene strožije kazne za nasilničku vožnju - preticanje kolone preko pune linije, za prolazak kroz crveno svetlo, kao i za vožnju sa više od dva promila alkohola u krvi predviđen je obavezan zatvor od 30 do 60 dana ili kazna rada u javnom interesu od 240 do 360 sati, 14-16 kaznenih poena i devet meseci zabrane upravljanja vozilom.

Zbog nevezivanja pojasa umesto dosadašnjih 5.000 dinara kazna će biti 10.000 dinara. Stefanović je naveo da je izmenama predviđena i pojačana odgovornost vozača koji prevoze decu, jer će se deća moći prevoziti samo u odgovarajućem bezbednosnom sedištu, odnosno na podmetaču za sedenje u zavisnosti od uzrasta i visine.

pesacki-prelaz-foto-dragan-kadic-2015.jpg
Foto: Dragan Kadić/Ilustracija

Za ranjive kategorije mladih i neiskusnih vozača pooštreni su uslovi pod kojima oni mogu da dođu do vozačke dozvole, kao i to da ne mogu upravljati vozilom sa snagom motora većom od 80 kilovata sve dok ne steknu spremnost i iskustvo da upravljaju vozilom s većom snagom, što će procenjivati stručnjak.

Za mlade vozače je predviđena nulta tolerancija za alkohol, zabrana telefoniranja tokom vožnje, zabrana vožnje između 23 i 6 časova, a predviđeno je i da mogu da prevoze najviše tri lica, uključujući i lice pod čijim nadzorom voze.

Stefanović je rekao da je izmenom zakona predviđen i obavezan video nadzora prilikom vršenja tehničkih pregleda koji će biti povezan posebnim programom sa MUP-om.

saobracajna-policija-foto-nebojsa-mandic.jpg
Foto: Nebojša Mandić/Ilustracija

On je naveo da se prekršajem više neće smatrati preticanje bicikala, radne mašine, traktora, motokultivatora, odnosno zaprežnog vozila, ako je bezbedno i pod uslovima da je u skladu sa propisanim zakonom, jer su uočili da leti to utiče na stvaranje kolona koje utiču na bezdednost na putevima.

Ministar je kazao da su izmene dugo i detaljno pripremane i poručio poslanicima da je dobrodošla svaka sugestija koja doprinosi povećanju bezbednosti. Stefanović je rekao da su te mere predviđene radi poboljšanja bezbednosti saobraćaja i očuvanja života.

(Kurir.rs/Beta/Foto: Dado Đilas, ilustracija)