Promet u marketima skočio za 30 odsto, prodaja jaja 10 puta veća, a mesare, pečenjare, ribarnice i prodavci gotovih jela zarade i do 150 odsto više

Korpice, nalepnice i farba za jaja, uskršnje dekoracije i slatkiši, pored jaja, mesa i ribe, glavni su aduti za vanrednu zaradu za uskršnje praznike kako na zelenim pijacama, tako i u marketima.


Prodaja hrane i uskršnjih đakonija povećala je promet u radnjama i do 30 odsto, a pored kokošjih jaja, koja su najprodavanija, ove godine prava pomama vlada za nojevim jajima, bez obzira na to što jedno košta čak 2.300 dinara.


Plodonosna nedelja


- U nedelji pred Uskrs imamo 14 odsto više kupaca, dok prodaja poraste za 30 procenata. Kupci namirnice za Veliki petak najviše kupuju u četvrtak, dok se za Uskrs snabdevaju u subotu. Najviše se prodaju meso, riba i jaja. Za razliku od Božića, kada se više traži svinjetina, za Uskrs je veća potražnja za jagnjetinom. Iako imamo sve vrste jaja, najviše se prodaju kokošja, a iznenadilo nas je to što je ceo asortiman nojevih jaja otišao čim je ušao u radnje. Jedno nojevo jaje košta 2.300 dinara, a najjeftinije kokošje 7,77 dinara - kaže Milica Popović iz „Deleza Srbija“.


I dok prodavcima jaja promet za Uskrs poraste čak 10 puta, mesarama zarada skoči i do 100 odsto, a slatko se za praznik opare i pečenjare, ribarnice, poslastičari, ali i prodavci gotove hrane.

- Poslednjih godina rast prometa do 150 odsto beleže ketering firme koje prodaju gotova jela. I pekare i poslastičarnice imaju povećane narudžbine, a isto važi i za uslužno pečenje mesa - kaže Dragoljub Rajić iz Mreže za poslovnu podršku.

0805.jpg
Dragan Kadić 


Tražena dekoracija


Kako kod Srba nema proslave bez dobre čašice, i prodaja žestokog pića i vina za Uskrs veća je za 20 odsto.

- Knjižare i male radnje koje prodaju dekorativne stvari od 150 do 300 dinara imaju rast prodaje između 15 i 25 odsto zato što ljudi kod njih kupuju suvenire za poklon. Prodaja raste i u cvećarama za 20 odsto, dok na zelenim pijacama promet poraste od 50 do 60 odsto - ističe Rajić.


Uskršnji turizam

PRODATO 15 ODSTO VIŠE ARANŽMANA


Mnogi građani Srbije odlučili su da Uskrs pretvore u mini-odmor i negde otputuju. Dok se porodice sa decom i stariji građani odlučuju za neku od domaćih banja, mladi uglavnom putuju u inostranstvo, i to autobusom u neki od većih evropskih gradova. U odnosu na prošli Uskrs, ove godine je oko 15 odsto više građana izabralo neki turistički aranžman.

Kurir / Slavica Tomčić

Foto: Shutterstock, Dragan Kadić

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

(KURIR TV) OVO NISTE ZNALI: Zašto se farbaju jaja?