BEOGRAD - Pet inpekcijskih službi - sanitarna, tržišna, veterinarska granična, inspekcija rada i upravna, do juna će biti umrežene u pilot projektu e-inspektor, najavio je državni sekretar u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave Zoran Kasalović.

On je rekao da je plan da do proleća 2019. svih 40 inspekcija bude povezano na ovaj softver koji bi trebalo da omogući bolje korišćenje resursa svih inspekcija.

"Ova platforma je zapravo alat za inspektore i digitalizacija rada inspektora na delu. Ona će omogućiti automatsko planiranje, bolje i efikasnije kosrišćenje svih resursa, prelazak na e-Pisarnicu i e-Arhiviranje, efikasno izveštavanje, koordinaciju inspekcija i izbegavanje preklapanja nadzora i poseta različitih inspekcija, kao i dostupnost svih registara inspekcijama i bolju sudsko-inspekcijsku praksu", rekao je Kasalović.

Kako je objasnio, podaci sa ove platforme biće dostupni samo državnim organima, kao što su ministarstva, inspektorati, sudovi, u skladu sa postojećom zakonskom regulativom o zaštiti podataka ličnosti, dok će svi podaci koji mogu biti od koristi gradjanima i privrednicima, kao što su kontrolne liste, planovi nadzora i slično, biti na sajtu inspektor.gov.rs.

"Ovaj sajt smo dodatno unapredili i uskoro ćemo ga predstaviti privrednicima i javnosti", najavio je Kasalović.

On je dodao da Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave i Koordinaciona komisija za inspekcijski nadzor nastoje da obezbede stalne kanale komunikacije sa privredom, kako bi se ona što bolje upoznala sa reformom, novom savetodavnom ulogom inspekcija, svojim pravima i obavezama u pogledu inspekcijskog nadzora.

"Reforma inspekcija se sprovodi u saradnji sa privredom, odnosno njihovim udruženjima i nastojimo da informišemo privrednike o svim promenama, a plan je, da uz podršku EBRD-a otvorimo ove godine kancelariju privrednog savetnika za inspekcijski nadzor", rekao je Kasalović.

(Kurir.rs/Beta/Foto: Dado Đilas)