Ovako priča Jan Boljarac, svedok pada „supergaleba G-4“, aviona Vojske Srbije koji se juče pre podne srušio na njivi kod Kovačice u Vojvodini

Radio sam u polju i u jednom trenutku video sam kako su se dvojica pilota katapultirala iz aviona, koji se ubrzo srušio. Kad su se spustili na zemlju padobranima, pritrčao sam i obojica su bila teško povređena, ali su davala znake života. Pilot kome sam pokušao da otkopčam bluzu da bi lakše disao preminuo mi je na rukama.


Ovako priča Jan Boljarac, svedok pada „supergaleba G-4“, aviona Vojske Srbije koji se juče pre podne srušio na njivi kod Kovačice u Vojvodini. Poginuo je pilot, major Robert Kaloci (49) iz Kovina, dok je njegov kolega, major Aleksandar Matić (40) teško povređen i prebačen je na VMA.


Inače, ova nesreća dogodila se na godišnjicu pada aviona istog tipa, kad su poginuli potpukovnik Nenad Ćulibrk (49) i kapetan Dejan Pandurović (39)!

- Ovo je treći „supergaleb“ koji je izgubljen u udesima u poslednjih deset godina i četvrta žrtva. Prvi se srušio 24. septembra 2008. kod aerodroma Batajnica i tada je poginuo pukovnik Ištvan Kanas, drugi u aprilu 2017. u selu Slatina, kad su se Ćulibrk i Pandurović srušili u dvorište jedne kuće, i treći juče - kaže naš sagovornik blizak istrazi.


Drama na nebu između mesta Kovačica i Idvor odigrala se juče oko 9.50 časova.

02-222copy.jpg
Dragana Udovičić 

Olupina u polju


- Kaloci, koji je obavljao je dužnost opitnog pilota u Centru za letna ispitivanja Tehničko-opitnog centra u Batajnici, i njegov kolega, kopilot Matić poleteli su „supergalebom“, školsko-borbenim avionom, iz svoje baze s vojnog aerodroma u Batajnici. Oni su se posle problema koji su nastali na letelici katapultirali u vazduhu, dok je avion kilometar dalje pao na njivu - kaže za Kurir izvor blizak istrazi.


Očevici koji su se zatekli u blizini mesta nesreće kažu da su čuli strahovitu eksploziju.

- Bio sam na pijaci i pričao s prijateljem, a onda smo čuli jak zvuk, kao da je grom negde udario. Pogledao sam ka nebu i video dva padobrana. Pomislili smo da je u pitanju neka vežba, ali smo kasnije saznali da je ipak pao avion. Posle pola sata otišao sam u polje i video olupinu - rekao je meštanin Vladimir Kuharik.

02-copy.jpg
Kurir 

U niskom letu


Saša V. kaže da je video pilote s padobranima.

- Bio sam kod kuće kad sam čuo prestanak rada motora aviona koji je bio u niskom letu i video da su se dva pilota katapultirala. Čula se i strahovita eksplozija - ispričao je on.


Jedan od meštana bio je takođe kod kuće u vreme nesreće.

- Nisam video ništa, ali sam čuo jak prasak, kao kad se probije zvučni zid. Pomislio sam da se to i desilo - kaže naš sagovornik.


Kako saznajemo, piloti su se spustili padobranima oko kilometar od mesta pada aviona.

- Ekipa Službe traganja i spasavanja RV i PVO na mestu pada našla je kacigu jednog od pilota, katapult i padobran. Zatekli su i telo Kalocija, dok je teško povređeni Matić bio u svesnom stanju - priča naš izvor.


Saučešće Vučića


Predsednik Srbije Aleksandar Vučić uputio je telegram saučešća porodici stradalog pilota.

- Primite izraze najdubljeg saučešća povodom pogibije vašeg supruga i oca, koji je izgubio život obavljajući časno svoju dužnost. Teško je u trenucima neizrecivog bola uputiti reči utehe članovima porodice koja je izgubila svog najmilijeg - navodi se u telegramu predsednika Vučića.

0211-hronika--pilot-kaloci--riba.jpg
Privatna Arhiva 


DAN PRE POGIBIJE Stradali pilot rekao komšiji

SPUSTIO SAM ČAMAC U REKU ZA PECANJE


Major Robert Kaloci iza sebe je ostavio suprugu Snežanu i sina Marka (25), živeo je u Kovinu, a hobi mu je bio ribolov.

- Zvali smo ga Džo Pilot. Robert je, pored letenja, mnogo voleo pecanje. Baš mi je dan pred pogibiju rekao da je spustio čamac u vodu i da je spreman za novu sezonu. Inače, radi se o veoma finoj porodici, koja se ovde odavno doselila iz Sombora. Živeli su kao podstanari. Žena mu je domaćica, ima i sina koji je završio mašinski fakultet - pričaju komšije.


Prema priči kolega, Robert je obavljao dužnost opitnog pilota, a završio je akademiju u Mostaru.

- Bio je inspektor za metodiku obuke pilota na Vojnoj akademiji. Njegova specijalnost je bio „G4 galeb“, godinama je radio na njemu - kažu kolege.

whatsapp-image-20180411-at-15.38.52.jpg
Dragana Udovičić 


Aleksandar Vulin, ministar odbrane

MATIĆU BOLJE, ŽAL ZA ROBERTOM


Ministar odbrane Aleksandar Vulin je s načelnikom Generalštaba VS Ljubišom Dikovićem posetio povređenog pilota na VMA, kao i porodicu poginulog pilota u Kovinu.

- Pilot Aleksandar Matić je van životne opasnosti - rekao je Vulin. Ministar je izrazio saučešće porodici stradalog pilota:

- Robert je doživeo vrhunac svoje profesije, nedostajaće mnogo vojsci i svima. Pomoći ćemo njegovoj porodici, o tome treba govoriti.

dejan-pandurovic.jpg
Ministarstvo odbrane, Printskrin/Facebook 


Obojici pao avion

POVREĐENI PILOT BIO KLASIĆ SA STRADALIM PANDUROVIĆEM!


Teško povređeni pilot, major Aleksandar Matić bio je u istoj klasi s pilotom Dejanom Pandurovićem, koji je pre godinu dana poginuo u avionskoj nesreći.

- Pandurović i Matić bili su kolege s klase, a Matić je poznat po tome što je bio najbolji student u generaciji. On je bio prijatelj s kapetanom Dejanom Pandurovićem iz 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile 204. vazduhoplovne brigade, koji je prošle godine bio u avionu koji se srušio u Šapcu, zajedno s potpukovnikom Nenadom Ćulibrkom - kaže naš izvor.

avion-sediste.jpg
Kurir 


Katapultirani

SEKUNDA ZA SPAS


- Proces izbacivanja pilota sa sedištem iz kabine traje od jedne i po do dve i po sekunde, a raketni pogon ga baca uvis i više od 70 metara.


- Pilot prvo povuče ručicu, a zatim se eksplozivom koji se nalazi iznad sedišta razbije pleksiglas ili eksplozivnom trakom odbaci poklopac kabine.


- Pilot samo treba da povuče ručicu, što znači da to može da uradi povređen ili ranjen, ali je važno da je pri svesti.

01-bgd-copy.jpg
Kurir 

Kurir / Ekipa Kurira

Foto: Profimedia

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

(KURIR TV)EKSLUZIVNO:POGLEDAJTE MESTO GDE JE PAO VOJNI AVON.U toku istraga o padu