Bred Parskal govorio je o važnosti podataka dobijenih digitalnim kanalima i izjavio kako su u kampanji kreirali 5,9 miliona različitih verzija oglasa i pomoću “machine learninga” dolazili do novih saznanja o biračima.

Na Danima komunikacija u Rovinju, stručnjacima iz komunikacijske industrije govorio je, ni manje ni više, nego Bred Parskal, vođa kampanje američkog predsednika Donalda Trampa. Kontroverzna kampanja koja se vodila 2016. godine još uvek je predmet žustrih rasprava, a podstakla je brojne dileme o korišćenju ličnih podataka koji su oglašivačima dostupni putem društvenih mreža, posebno Fejsbuka. Za vreme predsedničkih izbora 2016. Parskal je bio direktor za digitalne medije, a na osnovu ostvarenih rezultata na izborima, nedavno je unapređen u vođu celokupne kampanje.

Parskal je u Rovinju održao predavanje pod nazivom “The Future Of Data-Driven Advertising”, u kojem je govorio o mogućnostima koje se pružaju veštim upravljanjem podacima, a za koje smatra da su presudile u pobedi na američkim predsedničkim izborima.

Parskal je otkrio da su veštim segmentiranjem oglasa uspeli da utiču na odluku neodlučnih birača i privuku njihove glasove koji su bili ključni za pobedu na izborima. Istakao je kako su “real time data” i “social response” putem digitalnih kanala omogućili formiranje političkih poruka na način kako nikada pre to nije učinjeno ni u jednoj kampanji.

davor-bruketa-i-bred-parskal-2.jpg
Foto: Promo

Parskal je istakao da je pogrešno da različiti timovi rade na kreiranju sadržaja i prikupljanju podataka i definisanju ciljnih grupa. Nužna je saradnja, kao i donošenje odluka na osnovu dobijenih podataka.

Parskal je ispričao kako su podatke dobijene digitalnim putem davali kreativcima da stvore sadržaj pa ih plasirali korisnicima i beležili njihove reakcije. Napomenuo je da su u kampanji kreirali 5,9 miliona različitih verzija oglasa. Sav sadržaj unosili su u bazu i pomoću “machine learninga” dolazili do novih saznanja koja su koristila kreativnom timu. Konstantno su učili što su više mogli.

Naveo je da je predsednička kampanja koju je vodio posebna po tome što je komunikacija bila bazirana na digitalnim kanalima, tj. prikupljenim podacima putem digitalnih kanala, i da je na osnovu toga upravljano komunikacijom u svim ostalim segmentima.

Nakon predavanja, predsednik Uprave HURA Davor Bruketa na pozornici je imao ekskluzivni intervju, jedan na jedan, s Bredom Parskalom, i postavljao mu je pitanja koja su zanimala sve u prostoriji, od medija do digitalnih stručnjaka, a potom naveo:

„Verujem da smo dobili odgovore na pitanja koja su nas sve zanimala. Mnogi se zapravo pitaju zašto smo odabrali tako kontroverznog predavača poput Parskala, razlog je u tome što su Dani komunikacija festival na kojem se predstavljaju aktualne svetske prakse iz komunikacione industrije. Cilj nam je da kolegama omogućimo da diskutuju i postavljaju pitanja pojedincima koji kreiraju globalne trendove, slagali se s njima ili ne, ne možemo zanemariti činjenicu koliki je njihov uticaj na industriju.“

bred-parskal-i-davor-bruketa.jpg
Foto: Promo

„S gotovo 20 godina iskustva u strategijama digitalnih medija, Bred Parskal danas je predsednik kompanije Parscale Strategy, koja se bavi političkim konsaltingom i digitalnim medijima za Fortune 500 najvećih američkih korporacija“, istakla je Dunja Ivana Ballon, direktorka Dana komunikacija i direktorka programa festivala, i navela: „Smatramo da je veliki uspeh omogućiti kolegama diskusiju sa svetskim liderima koji diktiraju trendove naše industrije, zato sam ponosna na ovogodišnji sastav govornika Dana komunikacija, koji je zasigurno najjači do sada.”

Za više informacija o Danima komunikacija posetite službene stranice festivala www.danikomunikacija.com

( Promo tekst - Foto: Promo )