PRAVNICI PROTIV DODATNE PROVERE VOZILA: Drugi tehnički pregled je neustavan!
Uvođenje dodatnog, drugog tehničkog pregleda za vozila starija od 15 godina, koji će, prema novom pravilniku, početi da se primenjuje od 5. jula, jeste neustavno i predstavlja ekonomsku diskriminaciju, smatraju u Udruženju za zaštitu potrošača Efektiva.
Oni smatraju da taj potez neće doprineti povećanju bezbednosti na putevima, kao ni izjednačavanju cene tehničkih pregleda jer nju određuje tržište.
- Ova odluka je i suprotna Ustavu Srbije, koji zabranjuje diskriminaciju po bilo kom osnovu, čak i ekonomskom, što ovde jeste slučaj, jer se diskriminišu vozači slabijeg imovinskog stanja. Vlasnici vozila starijih od 15 godina diskriminisani su na osnovu jednog kriterijuma koji ne mora nužno da znači da je vozilo u lošem stanju. Pretpostavka je da vlasnik ovakvo vozilo poseduje zbog lošijeg materijalnog stanja, te da je tada eksploatacija vozila manja. S druge strane, imamo vozila koja godišnje pređu po 50.000 kilometara, a stara su po nekoliko godina, kao što je to recimo slučaj sa taksi vozačima - navode u Efektivi i dodaju da će tražiti procenu ustavnosti ove odluke.
Advokat Nebojša Milosavljević kaže za Kurir da građani imaju pravo da u ovom slučaju pravdu traže na Ustavnom sudu.
- Mislim da za to ima osnova jer su povređena prava građana. Mislim da nigde u Evropi vozila ne idu dva puta godišnje na tehnički pregled, ne postoji sličan princip. Stvaranje dodatnih nameta vrsta je maltretiranja građana i stvarno nije u redu. Podržavam kritike tog predloga - rekao je Milosavljević.
Najčešći kvarovi uočeni prilikom tehničkih pregleda:
- problem s kočionim sistemom
- problemi sa sistemom za upravljanje
- neispravna svetlosna signalizacija
Ako je suditi po tome da je gotovo 32 odsto voznog parka Srbije pregazilo u 16. leto, to znači da će gotovo milion vozila imati obavezu da ide na kanal dva puta u 12 meseci. Još se ne zna koliki će tačno biti taj trošak. Vlasnici servisa za tehnički pregled tvrde da je realna računica za ovu uslugu bar 30 evra po vozilu. To znači da će vlasnik starijeg vozila godišnje morati da izdvoji samo za tehnički pregled bar 7.000 dinara.
Brojke:
- 11,5 odsto vozila u saobraćajnim nesrećama u kojima je neko izgubio život nisu bila ispravna
- 30 evra će verovatno koštati drugi tehnički pregled
- 40 odsto automobila u Srbiji je starije od 15 godina, odnosno skoro milion vozila
Kurir.rs/Jelena Pronić
POGLEDAJTE BONUS VIDEO:
BEOGRAĐANI VOLE BMW, A ŠUMADINCI MAZDU: Ovo su najtraženiji polovnjaci u Srbiji
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore