Ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović izjavio je danas da neće biti takozvanih duplih tehničkih pregleda za vozila starija od 15 godina i da se ta odredba neće primenjivati, već će oni biti kao i do sada na godinu dana.

nebojsa-stefanovic-foto-fonet-zoran-mrdja.jpg
Foto: Fonet/Zoran Mrđa

On je pojasnio da je zakonskim odredbama iz 2009. godine predviđeno da tehnički pregledi budu na šest meseci za vozila starija od 15 godina.

"Ova odredba neće biti primenjivana i ići ćemo na izmene tog zakona. Niko ne treba da se plaši. Tehnički će biti na godinu dana, kako je bilo do sada", rekao je Stefanović za TV Prva.

PRAVNICI PROTIV DODATNE PROVERE VOZILA: Drugi tehnički pregled je neustavan!

Upitan da li je zadovoljan rezultatima Zakona o saobraćaju koji je stupio na snagu početkom aprila on je rekao da ako jedan čovek pogine u saobraćaju ne može da kaže da je zadovoljan u potpunosti.

retrovizor-foto-ap-maj-2015.jpg
Foto: AP/Ilustracija

"Mogu da kažem da je impresivan napredak kada poredite sa svim prethodnim godinama. Prošle godine do 15. maja imali smo 61 poginulog u saobraćajnim nesrećama, danas imamo 35 poginulih što je značajan napredak i skoro 1000 manje povređenih u saobraćajnim nestrećama", pojasnio je Stefanović za TV Prva.

SAOBRAĆAJNI STRUČNJACI OŠTRO PROTIV PELJEŠENJA NARODA: Drugi tehnički pregled da bude besplatan!

Uvođenje dodatnog, drugog tehničkog pregleda za vozila starija od 15 godina, koji je, prema novom pravilniku, ttrebalo da počne da se primenjuje od 5. jula, jeste neustavno i predstavlja ekonomsku diskriminaciju, smatraju u Udruženju za zaštitu potrošača Efektiva.

autoput-foto-marina-lopicic.jpg
Foto: Marina Lopičić/Ilustracija


Oni smatraju da taj potez neće doprineti povećanju bezbednosti na putevima, kao ni izjednačavanju cene tehničkih pregleda jer nju određuje tržište.

profimedia0341287586.jpg
Foto: Profimedia

- Ova odluka je i suprotna Ustavu Srbije, koji zabranjuje diskriminaciju po bilo kom osnovu, čak i ekonomskom, što ovde jeste slučaj, jer se diskriminišu vozači slabijeg imovinskog stanja. Vlasnici vozila starijih od 15 godina diskriminisani su na osnovu jednog kriterijuma koji ne mora nužno da znači da je vozilo u lošem stanju. Pretpostavka je da vlasnik ovakvo vozilo poseduje zbog lošijeg materijalnog stanja, te da je tada eksploatacija vozila manja. S druge strane, imamo vozila koja godišnje pređu po 50.000 kilometara, a stara su po nekoliko godina, kao što je to recimo slučaj sa taksi vozačima - navode u Efektivi i dodaju da će tražiti procenu ustavnosti ove odluke.

(Kurir.rs/Foto: MUP)

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

BEOGRAĐANI VOLE BMW, A ŠUMADINCI MAZDU: Ovo su najtraženiji polovnjaci u Srbiji