Ulaganje u obrazovanje dece migranata ulaganje je u kvalitetnije obrazovanje za svu decu, a brojni izazovi u tom procesu najbolje se prevazilaze saradnjom svih relevantnih aktera, posebno vladinog i nevladinog sektora, jedan je od glavnih zaključaka konferencije o uključivanju dece migranata u obrazovni sistem Srbije, koja je održana u Beogradu.

Zato je, složili su se učesnici, u uključivanju dece u formalno obrazovanje potrebno uvažiti potrebe populacije u tranzitu i različito iskustvo i školski "staž" dece migranata, od kojih veliki broj nije imao pristup obrazovanju nekoliko godina, ili nikada nije išao u školu.

U tom procesu, kako je ocenjeno, ključnu ulogu imaju nacionalne institucije koje najpre moraju da adaptiraju zakonodavstvo i sačine obrazovne strategije, a zatim i vode procese inkluzije dece migranata u školski sistem.

Prema oceni učesnika, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja to uspešno čini, kao i nadležne institucije u Grčkoj, dok u Hrvatskoj, kako je rečeno, postoji dobra zakonska osnova, ali i još prostora za poboljšanje samog procesa.

Nevladine organizacije pružaju veoma važnu pomoć u svim fazama inkluzije, rečeno je na skupu, uz opasku da svako ulaganje u postojeće sisteme obrazovanja, programe i posebno u nastavno osoblje je dobro kao krajnji ishod ima povećanje kvaliteta obrazovanja za svu decu.

U Srbiji je početkom školske 2017/18. godine u lokalne škole uključeno 436 dece u 45 osnovnih škola, te 27 učenika u 13 srednjih škola, dok je u aprilu 2018. u osnovnim školama bilo 400, a u srednjim 27 dece migranata.

Organizacija Save the Children za severozapadni Balkan okupila je na ovom skupu preko 60 profesionalaca iz oblasti obrazovanja iz regiona, a na konferenciji su učestvovali predstavnici Ministarstva prosvete i Komesarijata za izbeglice i migracije Srbije, predstavnice UNICEF-a Srbije i Grčke, kao i nelvadinih orbanizacija iz regiona.

(Kurir.rs/Tanjug/Foto ilustracija: Fonet)