Direktor JUTA Aleksandar Seničić izjavio je da će svi putnici agencije S.A.B. koji su trenutno na letovanju u Grčkoj biti vraćeni u zemlju. Seničić kaže da je organizovano šest autobusa, koji danas kreću put Olimpske regije u Grčkoj, kako bi sutra vratile putnike kojima se završava letovanje preko agencije S.A.B, koja je prestala da prodaje aranžmane i otkazala sva naredna putovanja.

Prema njegovim rečima, JUTA, čija je članica agencija S.A.B, organizovaće prevoz za povratak i druge ture turista sa Krfa i iz Parge, akojima se letovanje završava u petak, tako da putnici koji su trenutno na odmoru neće trpeti zbog nastale situacije.

Što se tiče oštećenih putnika, za sada se još ne zna njihov broj jer je inspekcija Minitarstva turizma još uvek u agenciji. Agencija S.A.B, prema rečima Seničića, nije u blokadi, a u kontaktu su i sa direktorom agencije.

Seničić je objasnio da je za naplatu štete putnika na raspolaganju 300.000 evra, na toliko iznosi garancija koju je JUTA izdala, ali i dodao da je za otvaranje polise osiguranja neophodno rešenje inspekcije o insolventnosti, odnosno da postoji nesposobnost plaćanja.

Kazao je da će svi putnici biti obavešteni o procedurama i počeće prikupljanje dokumentacije za naknadu štete. Seničić je, međutim, izrazio bojazan da broj putnika koji su oštećeni iznosi par hiljada.

“Raspoloživa suma za naknadu štete je 300.000 evra, ako bude mnogo oštećenih i to ne bude dovoljno, onda će svi dobiti srazmeran deo. Ako bude trebalo da s eplati 600.000 evra, svi će dobiti po 50 odsto”, objasnio je Seničić.

JUTA u saopštenju na sajtu navodi da je jedna od njenih članica - S.A.B. Travel, objavila da prestaje prodaju aranžmana, zbog navodnog neslaganja sa ino-partnerima i, kako tvrde, uslova koji su im isti postavili.

Kako rukovodstvo S.A.B. Travel-a o ovoj odluci nije obavestilo Upravni odbor JUTA, niti su zatražili pomoć, još uvek nemamo informaciju o tome kako su rešili da obeštete putnike koji su već uplatili aranžmane, niti koliki ih je broj, a podsećamo da je zakonski rok u kojem su u obavezi da to učine 15 dana, navodi se u saopštenju.

“Napominjemo da agencija S.A.B. Travel nije proglasila insolventnost, niti je u blokadi, te očekujemo da putnici kojima je, na žalost, propalo letovanje, neće imati problema da povrate novac. JUTA će učiniti sve da tako i bude, a naša pravna služba i svi zaposleni su sve vreme u komunikaciji sa oštećenim i zabrinutim putnicima”, navodi se.

S obzirom da zakon nalaže da sačekamo izveštaj turističke inspekcije, potrudićemo se da čim on bude sačinjen, i dobijemo spiskove putnika i njihovih uplata, obavestimo javnost o daljim koracima. U međuvremenu, preduzimamo sve mere da putnici koji se već nalaze na destinacijama bez problema završe svoj odmor i bezbedno se vrate kući, smatrajući da je to najbitniji posao u ovom trenutku, saopšteno je iz JUTA.

“Iako na ove okolnosti nismo mogli da utičemo, osećamo obavezu da se u ime Asocijacije izvinimo svim putnicima na neprijatnostima koje su doživeli i zamolimo za malo strpljenja, dok ne prikupimo sve potrebne podatke i vidimo koje su mogućnosti pred nama”, piše u saopštenju.

(Kurir.rs/B92/Foto: Profimedia)