Seks je nepresušna tema savremenog doba, a kao što nam sačuvana dela starih putopisaca svedoče, ni naši preci nisu bežali od telesne ljubavi i zadovoljstava.

Kada je reč o Srbima pre prihvatanja hrišćanstva, njihovi seksualni običaji su bili vrlo slobodni, ali samo do stupanja u brak. Posle toga, bračna vernost je bila neupitna, a danas teško shvatljiv običaj kod paganskih Srba, kao i kod drugih Slovena, nalagao je da udata žena ne treba da preživi muževljevu smrt.

U opisima se takođe navodi da su moćni i ugledni pojedinci mogli da imaju više žena.

belorusija-rojters-6-maj-2018.jpg
Rojters 

Jedan od najzanimljivijih opisa običaja starih Slovena i Srba potiče od arapskog istoričara i geografa Alija al-Masudija (896–956), koji je objavio knjigu pod nazivom „Zlatne livade i rudnici dragulja“, gde je izneo podatke o raznim narodima Afrike, Azije i Evrope, koje je prikupio na svojim putovanjima.

Masudi je pisao ovu knjigu između 920. i 950, a neki istoričari smatraju da se njegovi podaci o Slovenima Jugoistočne Evrope moraju datovati do kraja VIII veka.

Evo šta Masudi kaže o Slovenima, a šta o seksualnim običajima Srba pre 1000 godina:

„....Sloveni borave na severu, odakle se šire prema zapadu. Podeljeni su u nekoliko različitih naroda koji ratuju međusobno i imaju kraljeve. Neki od njih pripadaju hrišćanskoj veri jakobinske sekte, dok su ostali pagani i nemaju pisma i ne znaju ništa o božanskom zakonu.

Među različitim narodima koji čine ovu pagansku rasu, postoji jedan koji je u stara vremena držao apsolutnu vlast. ...U prošlosti, svi Sloveni su prihvatali njihovu superiornost, jer se iz njihovih redova birao vladar, dok su poglavice ostalih plemena bili samo njegovi vazali.

poljska-epa-4-acvg-2017.jpg
EPA 

Među Slovenima drugog reda ovde ćemo spomenuti sledeće: Istrana, čiji se kralj danas zove Basklabiđ; onda Dulaba, čiji se sadašnji kralj zove Vanjslaf. Sledeći su Namđin, čiji se kralj zove Garand; među svim Slovenima najhrabriji i najbolji konjanici. Nakon toga, pleme Manabin, čiji kralj se zove Ratimir; potom Sarbin (Srbi), kojih se ostali Sloveni veoma plaše, iz mnogo razloga za koje bi nam trebalo mnogo više vremena da objasnimo i čija dela bismo morali detaljnije izložiti. Oni nemaju posebnu versku pripadnost.

Zatim, tu je narod po imenu Murava i drugi poznat kao Harvatin (Hrvati), i još jedan koji se zove Sasin, zatim Hašanin i Baraniđabin...

...Pleme koje rekosmo da se zovu Srbi, spaljuje (samo) sebe kad mu poglavica umre, a isto tako spaljuju i svoje jahaće životinje. Oni imaju slične običaje kao Indijci, iako ovi žive daleko od Zapada. Dok leš gori, oni su veselo i svečano raspoloženi, a kao razlog za ovo svečano raspoloženje navode to da se njihov gospodar (Bog) smilovao mrtvacu. Žene umrlog razrežu sebi noževima ruke i lice, a koja od njih tvrdi da ga ljubi, obesi jedno uže, popne se na klupicu do njega i omota uže čvrsto oko vrata; tada uklone klupicu ispod nje, a ona ostane kopcajući se dok ne izdahne. Posle ovoga je spala i tako je opet sa svojim mužem sjedinjena...."

poljska-ap-23-jun-201801.jpg
Rojters 

...Njihove žene kad se jednom udaju, ne čine više nipošto preljube, ali ako jedna devojka voli jednog čoveka, ona ode njemu i zadovolji svoju strast. Međutim, ako jedan čovek uzme jednu ženu i vidi da je ostala devojka, onda joj kaže: "Da ima šta dobro na tebi, ljubi bi te želeli, i ti bi sebi već jednog izabrala koji bi ti devojaštvo uzeo"; ovim rečima je otera i oslobodi je se".

Opis Al-Masudija uklopljen je i u putopis španskog Jevrejina Ibrahima ibn Jakubija, koji je kao poslanik doputovao 973. na dvor rimsko-nemačkog cara Otona I u Prusku. Ibn Jakubi je od Španije, koja je tada bila pod muslimanskom vlašću, putovao kroz slovenske zemlje, a i on takođe daje zanimljive opise Čeha, Poljaka i Rusa, Bugara, Nemaca i Franaka.

(Kurir.rs)