Tehnički pregled vozila od četvrtka, kada stupa na snagu novi pravilnik, biće znatno detaljniji i rigorozniji, ali ne toliko da se neće tolerisati minorno oštećenje ili najmanja nečistoća.

Prema novom pravilniku, tehnički pregled putničkih automobila trajaće pola sata, a teretnih vozila 45 minuta, a pod posebnom lupom delovi koji ugrožavaju bezbednost.

- Nećemo tolerisati neispravni uređaj za zaustavljanje ili upravljanje, oštećene pneumatike, pneumatike kod kojih je dubina gazećeg sloja manja od fabrički dozvoljene dubine označene TWI oznakama, dubinsku koroziju, neispravne svetlosno signalne uređaje, oštećenu ili nečitljivu identifikacionu oznaku – naglašava Arsov.

0805shutterstock-719050576.jpg
Shutterstock 

Možda i najveće polemike u javnosti izazvala je najava da nečisto vozilo neće moći da prođe tehnički pregled. Radnici na tehničkom pregledu moraće da vrate prljavo vozilo sa pregleda jer će na osnovu fotografija inspektori saobraćajne policije utvrđivati da li je vozilo bilo čisto ili ne odnosno da li je kontolor mogao da vidi stanje, recimo, spona. To znači da vozila koja imaju naslage blata moraće prvo da idu u perionicu pa na tehnički pregled.


Takođe, treba znati i da je tolerancija na oštećenja vozila do pet odsto postojala i da to danas ne važi.

- Toleriše se oštećenje koje ne utiče na bezbednost vozila. Dubinska korozija kod šasija kamiona i autobusa nije dozvoljena ili kod putničkih automobila dubinska korozija na nosećim elementima kao što su pragovi, stubovi, krila. Mnogo je bitno da se iz kanala pregledaju vozila, na mnogim automobilima su oko amortizera čašice raspale od korozije i kada vozilo udari u jaču rupu ispadne amortizer. To je nedopustivo – naglašava Arsov.

Međutim, to ne znači da vozilo neće moći da bude registrovano zbog minornog kvara. Kako kažu u saobraćajnoj policiji, automobil sa polomljenim prednjim farom može da prođe tehnički, ali vlasniku zbog tog kvara sledi prekršajna prijava i kazna od 60.000 do 800.000 dinara. Međutim, ukoliko mu, recimo, ne radi zadnji farovi to itekako utiče na bezbednost zbog čega ne može da prođe tehnički pregled.

tehnicki-pregled-foto-youtube-printscreen.jpg
Youtube Printscreen 

Mnogo dilema pred četvrtak pojavilo se i vezi sa naprslom šoferšajbnom. U saobraćajnoj policiji objašnjavaju da se neće tolerisati velike naprsline koje pri većim brzinama mogu dovesti do potpunog lomljenja stakla. Ipak, ne treba da brinu vlasnici vozila čije “šoferke” imaju naprsline od svega nekoliko centimetara.

Takođe, da bi registrovali prepravljeno vozilo vlasnici moraju da imaju uverenje o ispravnosti. Na primer, prilikom ugradnje TNG uređaja.

Ove neispravnosti se naročito neće tolerisati na tehničkom pregledu:

- neispravni uređaj za zaustavljanje

- neispravni uređaj za upravljanje

- dubinska korozija

- oštećeni pneumatici ili pneumatici kod kojih je dubina gazećeg sloja manja od fabrički dozvoljene dubine označene TWI oznakama

- neispravni svetlosno-signalni uređaji

-oštećena ili nečitljiva identifikaciona oznaka

Dužina trajanja pregleda po vrsti vozila (u minutima)

- motocikl, tricikl - 15 minuta

- traktor - 20 minuta

- putnički automobil, kombi (do 3,5 tone najveće dozvoljene mase) - 30 minuta

- vozila sa hidrauličnim mehanizmom uređaja za zaustavljanje čija je najveća dozvoljena masa veća od 3,5 tone - 35 minuta

- vozila preko 3,5 tone najveće dozvoljene mase sa pneumatičnim mehanizmom uređaja za zaustavljanje - 45 minuta

(Kurir.rs/Blic-M.Tašković)