ŠTA MI TO VOZIMO?! Svako drugo vozilo u Srbiji nije prošlo novi, stroži tehnički pregled, a OVO SU NAJČEŠĆI PROBLEMI!
Skoro svako drugo vozilo nije prošlo iz prve tehnički pregled i to najčešće zbog neispravnih kočnica, trulog prednjeg i zadnjeg lonca izduvnog sistema i kuka van gabarita - bilans je kontrole ispravnosti vozila po novom pravilniku koji je na snazi pune tri nedelje.
U Udruženju "Tehnički pregled vozila" ističu da čak 40 odsto vozila nije prošlo tehnički pregled iz prve od kako se od 5. jula primenjuje novi pravilnik.
- Najveći problem imaju starija vozila, pogotovo, "zastave". Recimo, kod gotovo svakog "juga" neispravne su bile zadnje kočnice. Reč je o vozilima kod kojih se i novi paknovi istroše za svega mesec dana - objašnjava Božidar Ivković, kontrolor u jednom od servisa.
Prema njegovim rečima, kod mnogih automobila neispravne su kuke.
- Uglavnom je reč o neatestiranim kukama koje su van gabarita vozila. U takvim situacijama vlasnici treba ili da atestiraju ili da je skinu i postave takozvanu euro kuku koje imaju EU homologaciju - objašnjava Ivković.
Svako peto vozilo imalo je u prethodne tri nedelje neispravne izduvne gasove na tehničkom pregledu.
- Vlasnici tih vozila imaju rok po novom pravilniku do 5. jula 2021. godine da to isprave. Najveći problem u vezi sa nedozvoljenim izduvnim gasovima prave neispravni katalizatori i sonde. Međutim, kod nekih su truli i prednji i zadnji lonac što je dokaz dubinske korozije i takvi nisu mogli da prođe tehnički pregled - objašnjava Ivković.
Prema njegovim rečima, "padalo" se na tehničkom pregledu i zbog razbijenih stakala i retrovizora odnosno neatestiranih folija na šoferšajbni.
Ipak, kontrolori nisu bili toliko rigorozni u vezi sa ulubljenjima na limariji.
- Na primer, prolazili su automobili sa ulubljenim krilom i vratima. Naravno, pod uslovom da mogu da se otvore vrata. Jedino nismo puštali otkinute branike i oštre ivice - naglašava Ivković.
Ko ne prođe tehnički pregled ima mogućnost da popravi uočene nedostatke u roku od tri dana i pritom neće ponovo morati da plaća kontrolu ispravnosti.
- Uglavnom su ljudi koristili tu mogućnost i prolazili tehnički pregled iz drugog pokušaja - podvlači Ivković.
Gromoglasne najave rigoroznog i detaljnog tehničkog pregleda po novom pravilniku navukao je strah strah svima.
- Preplašeni su i kontrolori i vlasnici vozila. Uglavnom su kontrolori mlađi ljudi koji u strahu obraćaju pažnju ponekad i na nebitne stvari za bezbednost vozila. Naravno, prilično su uznemireni i vlasnici starijih vozila - priča Ivković.
On još dodaje da su nabahatiji oni koji imaju limunzine, nove i skupe automobile.
- Oni su do sada uglavnom prolazili tehnički pregled na neviđeno preko agencija za registraciju vozila. Sama činjenica da sad moraju da dođu na tehnički pregled čini ih nervoznim i besnim. Imali smo slučajeve da ne žele da stave vozilo na valjak jer im se navodno habaju tako pneumatici. Mnogi su nam čak i pretili - ističe Ivković.
Ivković tvrdi da novi pravilnik nije doneo mnogo novina u vezi sa tehničkim pregledom.
- Kontrola je sada malo detaljnija jer mora da traje od 30 do 35 minuta. Takođe, novo je i to da mora automobil da se fotografiše iz četiri ugla i da na jednoj slici treba da se vidi kontrolor - kaže Ivković.
Šta se ne toleriše
neispravni uređaj za zaustavljanje
neispravni uređaj za upravljanje
dubinska korozija
oštećeni pneumatici ili ako je dubina gazećeg sloja manja od fabričke
neispravni svetlosno-signalni uređaji
oštećena ili nečitljiva identifikaciona oznaka
veliko naprsnuće šoferšajbne
blatnjavo vozilo
Šta će se i dalje tolerisati:
polomljeni prednji far
naprsline šoferšajbne od nekoliko centimetara
izduvni sistem koji nije potpuno ispravan*
nedostatak katalizatora*
* tolerancija do 5. jula 2021.
Kurir.rs/Blic
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore