Da je novi pravilnik o tehničkim pregledima detaljan kao što je sama kontrola vozila u poslednjih mesec dana, onda verovatno ne bi bi bilo ovoliko straha, panike i pogotovo zabune kako među kontrolorima i vlasnicima vozila tako i među saobraćajnim inspektorima.

Ovako su u kolektivnoj psihozi najrigorozniji kontrolori i to zbog straha da ni sami ne dožive globu, a na kraju, naravno, ispaštaju vozači, što novčano, što živcima.

profimedia0328404815.jpg
Profimedia 

U strahu su, dakle, velike oči radnika na tehničkom pregledu koji su kao razlog da vozilo označe neispravnim videli čitavu listu bizarnih sitnica: od šućmuraste boje preko nalepljenog loga do nestalog plastičnog znaka na automobilu.

Sve to zbog, kako kažu, pravilnika koji ne precizira jasno šta se smatra ispravnim, a šta neispravnim, kao i šta sve podrazumeva prepravka vozila za koju je potreban atest odnosno ispitivanje.

Visoke kazne za kontrolore

Naravno, i zbog propisanih rigoroznih kazni za vlasnike i radnike na tehničkom pregledu ukoliko ne postupaju po pravilniku - od 60.000 do 800.000 dinara za vlasnike tehničkog i 20.000 do 40.000 za radnike uz oduzimanje ovlašćenja servisu.

- Problem je što zakon kaže jedno, a praksa je sasvim drugačija - žale se kontrolori na tehničkom pregledu: "Naglo se ušlo u primenu novog pravilnika iako nije napravljena jasna lista kriterijuma šta sme, a šta ne".

Dešava se, kaće, da jedna služba saobraćajnih inspektora toleriše jednu stvar, dok druga za tu istu kažnjava vlasnike tehničkog pregleda i kontrolore.

profimedia0358216708.jpg
Profimedia 

- Zbog toga ni kontrolori na tehničkom pregledu ne znaju šta da rade. U strahu su i panici pa vraćaju vlasnike vozila i za svakakve bizarnosti. S druge strane, u MUP-u kada ih pitamo da nešto pojasne stalno ističu da piše u zakonu i pravilniku, a u stvari nije tako. Bukvalno se pravilnik svakodnevno dopunjava i zato je zavladao haos - žale se kontrolori na tehničkom pregledu sa kojima smo razgovarali.

MUP odagnao samo neke dileme

Zbog brojnih muka vlasnika vozila na tehničkom pregledu i dilema kontrolora, načelnik Uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov oglasio se juče saopštenjem u kojem je, između ostalog, rekao da su dozvoljena manja oštećenja koja ne ugrožavaju bezbednost saobraćaja.

Takođe, kako je rekao Arsov, prepravkom vozila koja mora biti ispitana smatra se i naknadna ugradnja svetlosnih uređaja i metalnih ojačanja karoserije.

Međutim, nevolja je što u Srbiji i dalje ne postoji institucija koja ispituje odnosno atestira farove ili rol-barove.

Dakle, ostaje i dalje pitanje gde će uraditi atest vlasnici vozila koji stave ksenon farove, rol-barove, pragove i kako će registrovati svog četvorotočkaša?!

Osim toga, u "pojašnjenju" propisa, ponovo je ostavljeno prostora kontorlu da sam procenjuje šta su veća ili manja oštećenja:

"Dozvoljena su manja oštećenja na vozilu, koja ne utiču na bezbednost saobraćaja, poput ogrebotine, ulegnuća nastalih pri parkiranju vozila, nedostatak bočne lajsne, naprsline na prednjim i zadnjim farovima. Nisu dozvoljena veća mehanička oštećenja karoserije, šasije, poda, nadgradnje, kabine. Ni manje oštećenje vetrobranskog stakla nije razlog da on bude okarakterisano kao neispravno".

Nove bizarnosti: podizači stakla, nosači krova...

U praksi, lista besmislenog zanovetanja na tehničkom pregledu nastavlja se iz dana u dan. Tako na jednom tehničkom pregledu nije mogao da prođe vlasnik vozila kome nije radio podizač stakla.

- Obrazloženje je bilo još smešnije. Rekli su mi šta ako ti se zapali automobil pa ti dim uđe u vozilo - kaže jedan od vozača.

Na jednom od linija tehničkih pregleda znaju da su veliki problem bili i ukrasni detalji pa čak i zaštitna oprema.

- Ljudi nisu mogli da prođu tehnički pregled zbog rol-barova, spojlera, nosača krova ili pragova. Najveći problem što ne postoji nijedna institucija u Srbiji koja ispituje te delove vozila - objašnjavaju na tehničkom pregledu.

Kazne za vlasnike i kontrolore na tehničkom pregledu

Vlasnik tehničkog pregleda: 60.000-800.000 dinara
Kontrolor na tehničkom pregledu: 20.000-40.000 dinara
Pored novčanih kazni, postoji i mogućnost oduzimanja ovlašćenja za rad servisu za tehnički pregled.

(Kurir.rs/Blic, M.Tašković)