Za 4000 dinara možete da kupite oko 100 vekni hleba, 40 čokolada, oko 12 vrećica praška za veš, da se častite nekim dobrim komadom odeće ili novim cipelama. Toliko godišnje potroši prosečna srpska porodica plaćanjem mesečnih rata za komunalije na šaltrima banaka i Pošte. U pitanju je značajan iznos koji se može uštedeti online plaćanjem jer banke omogućavaju građanima da račune plaćaju putem interneta bez plaćanja provizije.

Jednostavnost korišćenja i komfor koji omogućava plaćanje putem interneta, kao i stalna dostupnost ove usluge utiče na konstantni rast broja korisnika e-bankinga i m-bankinga. U 2017. godini više od 2/3 naloga za plaćanje realizovano je elektronskim putem u domaćem platnom prometu. Procenjuje se da će već naredne godine više od 50% transakcija i plaćanja biti obavljano putem pametnih uređaja – kompjutera i telefona. Podatak ne iznenađuje ukoliko se ima u vidu da online plaćanja štede i vreme i novac.

U Eurobanci navode da plaćanja elektronskim putem najviše obavljaju klijenti starosne dobi od 30 do 45 godina. Zanimljiv podatak je da je primetan i porast penzionera koji ovu uslugu koriste jer uviđaju njene prednosti i pre svega uštedu koju mogu da ostvare.

b2-elektronsko-bankarstvo01.jpg
Promo 

Sve što je potrebno da bi neko mogao da koristi usluge plaćanja putem interneta je da poseduje tekući račun u banci. Elektronsko bankarstvo je potpuno besplatno, kako za fizička tako i za pravna lica i preduzetnike.

Za korisnike premijum paket računa nalozi za plaćanje do 300.000 dinara su potpuno besplatni i klijenti mogu da obavljaju neograničen broj plaćanja svakog meseca. Za ostale korisnike, naplaćuje se naknada za svaki izvršen nalog koja je značajno niža u odnosu na gotovinske naloge na šalteru i iznosi 0.5%, minimalno 8 dinara, a maksimalno 250 dinara.

Ubrzani tehnološki razvoj promenio je način na koji banke posluju sa klijentima, ali i navike i očekivanja korisnika bankarskih usluga. Klijenti očekuju usluge u skladu sa svojim potrebama, bilo kad i bilo gde a na bankama je da odgovore na izazove digitalnog doba i potrebu klijenata za efikasnim upravljanjem svojim novcem i vremenom.

(Promo - tekst / Foto:Promo)