Niže cene pojedinih prehrambenih proizvoda u prodavcima neki povezuju sa dolaskom "Lidla", dok drugi tvrde da je razlog za to što ljudi nemaju para

Građani ovih dana s nevericom gledaju po prodavnicama cene od 95 dinara za deset jaja i brže-bolje ubacuju u korpu i po nekoliko kutija jer je prava retkost da neki prehrambeni proizvod u srpskim prodavnicama bude na popustu od čak 40 odsto!


U pojedinim radnjama jaja su na velikoj akciji od vikenda, a u zavisnosti od klase, S, A ili B, koštaju od 92 do 99 dinara, dok im je regularna cena između 140 i 160 dinara. Dok jedni ovo sniženje povezuju sa otvaranjem trgovinskog lanca "Lidl", u kom su se već prvog dana stvorili ogromni redovi zbog pilića od 119 dinara, a i ostalih niskih cena: mlevenog mesa za ćevape od 149 dinara i jabuka od 19 dinara za kilogram, drugi kažu da to nema veze jedno s drugim.


Da veća konkurencija nužno vodi do smanjenja cena, uverili smo se juče i na pijaci. Jabuke su snižene sa 80 i 60 na 50 i 30 dinara, a jaje može da se nađe i za osam dinara. Ipak, prodavačice se kunu u kvalitet svoje domaće robe.


- Cene možete da upoređujete koliko god hoćete, ali kvalitet ne može da se meri. Ova moja jabuka je domaća, neprskana i nema joj ravne. Cene padaju jer narod nema para - kaže Borka iz Kovačice, koja ima tezgu na Bajlonijevoj pijaci.

img-3130.jpg
Kurir 


Prodavci jaja takođe uveravaju da domaća nemaju konkurenciju u kvalitetu.
- Razbij domaće jaje i jaje iz prodavnice, sve će ti reći boja, ništa ne moramo da pričamo mi.

0603.jpg
Media Centar 


Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović kaže za Kurir da je za smanjenje cena i te kako zaslužna konkurencija.


- Ova sniženja su direktan uticaj "Lidla". Prvi put je došla neka ozbiljna konkurencija. Lično sam imao priliku da pratim studiju uticaja "Lidla" na cene u svim zemljama u kojima se pojavljivao. Cene su u drugim marketima padale u proseku za 20 odsto. Kupci moraju da budu oprezni, jer se dešava da trgovci najave neku akciju, a kada se ode u prodavnicu, nje više nema - upozorava Papović.


Profesor Ljubodrag Savić:
Cene nisu niže zbog "Lidla"

Ljubodrag Savić, profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu, kaže za Kurir da otvaranje "Lidla" neće imati uticaj na dalekosežno smanjenje cena.


- Nema govora da će drugi trgovački lanci spustiti cene zbog "Lidla". Nije istorija trgovine počela sa njim, jer svake druge-treće godine dođe neki trgovinski lanac. Oni se trude da se pozicioniraju na tržištu spuštajući cene, ali "Lidl" nije i ne može da bude u svemu jeftiniji. To je trgovačka logika da se izreklamiraju tako što će znatno skinuti cenu za neki proizvod koji ljudi veoma koriste kako bi ih privukli da dođu i onda da kupe još mnoštvo drugih stvari koje nisu tu jeftinije.

Kurir.rs/Silvija Slamnig