Mastercard pokreće projekat Počni da stavljaš ono do čega ti je stalo na prvo mesto za donaciju i pomoć pet lokalnim zajednicama

Tipičan Srbin više voli letnji od zimskog odmora, radije će razgovarati telefonom nego slati poruke prijateljima, radije će provesti Novu godinu i Božić kod kuće sa porodicom nego da putuje za vreme praznika i češće koristi ćirilično od latiničnog pisma. Ovo su rezultati danas predstavljenog istraživanja „Počni da stavljaš ono do čega ti je stalo na prvo mesto“ koju je kompanija Mastercard sprovela u novembru 2018. godine kako bi se bolje razumele preferencije i problema sa kojima se Srbi suočavaju u svakodnevnom životu, kao i koje su to oblasti u njihovoj lokalnoj zajednici koje treba poboljšati.

Studija je pokazala da je iskrenost najveća vrlina za Srbe sa 39% ispitanika koji su istakli ovu vrednost. Nakon iskrenosti slede prijateljstvo (18%), nezavisnost (10%), pouzdanost (9%), i posvećenost (7%).

Često govorimo o Srbiji kao o zemlji sporta zahvaljujući brojnim titulama osvojenim kako u individualnim, tako i timskim sportovima, zato nije čudno što je sport najveća strast za 24% Srba. Putovanje se nalazi na drugom mestu sa neznatno manjim brojem glasova (23,3%), a slede ih muzika (10,8%) i kulinarstvo i gastronomija (10,1%).

Vreme za sebe je ono što Srbima najviše nedostaje (14%), baš kao i vreme za opuštanje (13%), a takođe smatraju da su nematerijalne stvari i iskustva ono što je najvažnije u životu pa svaki treći ispitanik kažu da je osmeh najbolji način da nekome ulepšate dan. Ljudi se osećaju bolje i nakon čitanja dobre knjige ili gledanja TV serije (16%), uživanja u prijatnoj šetnji (15%) ili kada mogu da podele uspeh dragih ljudi (13%).

Studija „Počni da stavljaš ono do čega ti je stalo na prvo mesto“ bavila se i time šta Srbi vide kao problem u svojoj lokalnoj zajednici i jedna četvrtina ispitanika smatra da je to finansijska situacija, 13% je reklo da ljudi nisu dovoljno motivisani, dok svaki deseti tvrdi da moramo biti ljubazniji i obraćati više pažnje jedni na druge. Srbi kao problem u svojoj zajednici vide zdravstveni sistem, uključujući i dugačke redove u čekaonicama, kao i nedostatak brige o životnoj sredini.

Mastercard studija je istraživala i kako Srbi vide različite uloge tržišnih činilaca u kreiranju promena u zajednici. Pojedinci bi voleli da utiču na kulturu i promene ružnih navika, kao što je neustupanje mesta trudnicama i starijima u javnom prevozu, ubacivanje u redove i bacanja smeća van kanti za đubre (13%), a voleli bi i da motivišu svoju zajednicu za pokretanje promena i poboljšanje (11%). Kada se radi o ulozi države u pogledu poboljšanja lokalnih zajednica, Srbi kažu da poboljšanje zdravstvenog sistema treba da bude prioritet (14%), kao i to da država treba da motiviše ljude da poboljšaju svoje zajednice (12%), obezbeđivanje više investicija i poboljšanje obrazovnog sistema (8%). Srbi bi voleli da kompanije pomognu u motivisanju lokalnih zajednica ka njihovom poboljšanju (13%), ali i da investiraju u zdravstvo (11%) i zaštitu životne sredine (11%).

Mastercard razume da su lokalne zajednice središte naše svakodnevice i zato ova kompanija Srbima nudi priliku da daju doprinos svojoj zajednici time što će identifikovati jedan problem koji i oni i njihova zajednica smatraju bitnim. Počevši od 1. decembra, ljudi mogu da šalju predloge putem Mastercard Srbija Fejsbuk strane ili Instagram naloga, u kojima će opisati šta to treba poboljšati u njihovoj zajednici, a autori pet najinspirativnijih priča biće nagrađeni sa po 3,000 evra na Mastercard kartici koja će im pomoći da reše ili značajno doprinesu rešavanju tog problema.

screenshot-1.jpg
Promo 

Jelena Ristić, direktor za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine, izjavila je: „Svi smo svi deo iste zajednice – živimo ovde, poslujemo ovde, kreiramo neprocenjiva iskustva i trajne uspomene ovde. Stoga, zašto ne bismo uradili nešto značajno što bi našu zajednicu učinilo boljom? Ovom akcijom svakom pojedincu dajemo slobodu da se njegov ili njen glas čuje i time im omogućavamo da zaista stave ono do čega im je stalo na prvo mesto, a zajedno gradimo osećaj zajedništva, poverenja i zajedničkih dostignuća. Hajde da zajedno započnemo nešto neprocenjivo.“

Pobednici će biti proglašeni u januaru 2019. godine. Jovan Memedović, poznati TV autor i putopisac, biće Mastercard brend ambasador ove kampanje i on će pomoći u odabiru najinspirativnijih priča.

Ovom prilikom Jovan je izjavio: „Krajnje je vreme da počnemo da jačamo kolektivnu svest u svojoj stambenoj zgradi, u komšiluku, u selu, u gradu. Takođe, moramo vratiti veru u to da su pozitivne promene moguće i da one mogu poteći od ideje običnog čoveka, a da postoje i oni koji će ga u tome podržati. Jedva čekam predloge i veliko mi je zadovoljstvo što sam deo ove akcije kompanije Mastercard."

(Promo)