BEOGRAD - Poreska uprava napravila je veliki korak ka stvaranju boljeg poslovnog ambijenta i eliminisanju suvišne birokratije i od početka marta omogućila pribavljanje uverenja o plaćenom porezu elektronskim putem, što će građanima i privrednicima uštedeti najmanje dva miliona evra godišnje, saopštio je danas NALED.

Uspostavljanjem elektronske usluge delimično je rešena najdugovečnija preporuka Sive knjige koja datira još iz 2009. i jedan od prioritetnih zahteva članova NALED-a.

Takođe, ovu proceduru građani i privreda izabrali su kao prvu koju bi trebalo digitalizovati, u okviru kampanje "Pitajte kada" koju je NALED realizovao tokom prošle godine u cilju unapređenja javnih usluga.

Dobijanje poreskog uverenja jedan je od najučestalijih administativnih postupaka s obzirom na to da je ovaj dokument potreban za učešće na tenderima, u poslovanju s bankama, radi upisa ili brisanja iz registara i drugo.

Kako je u tim poslovima neophodno podneti i potvrdu PU i potvrdu lokalne poreske administracije o prestanku poreskih obaveza ili njihovom redovnom izmirivanju, često se dešavalo da važenje jednog dokumenta od pet dana istekne pre dobijanja drugog - rok za izdavanje je bio 15 dana, i da se privrednici nađu u začaranom krugu birokratije, što je sada rešeno.

Kako PU godišnje izda 750.000 uverenja i kako veliki broj zaposlenih radi na njihovoj izradi, sada je prilika da budu raspoređeni na druge poslove i da se dodatno unapredi efikasnost poreske administracije, navedeno je u saopštenju.

(Kurir.rs/Tanjug)