Kompanije "Flaj Dubai" i "Norvidžan", nakon nesreće u Etiopiji, na letovima za Dubai i Oslo sporne letelice zamenile drugim avionima. Nijedan let iz Beograda nije otkazan

Nakon zabrane poletanja i sletanja, kao i preletanja vazdušnog prostora Srbije avionima "boing 737 maks 8" i "boing 737 maks 9", na nebu iznad naše zemlje od utorka uveče više nema nijednog spornog aviona koji je u poslednjih pet meseci u dve nesreće, u Etiopiji i Indoneziji, usmrtio 346 ljudi.

Zbog ovih nesreća je Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije, a sledeći bezbednosnu direktivu Evropske agencije za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA), doneo hitnu zabranu korišćena spornih vazduhoplova za poletanje i sletanje na aerodrome u Srbiji, kao i za prelete preko Srbije.- U poslednjih 40 dana, zaključno sa 12. martom, u vazdušnom prostoru Srbije bila su 363 preleta i 64 poletenja/sletenja aviona "boing 737 maks", što predstavlja manje od jednog procenta ukupnog broja preleta, poletanja i sletanja.

Sa aerodroma "Nikola Tesla" avio-kompanije koje u svojoj floti imaju ovaj tip aviona, a imaju odobrenje za komercijalno obavljanje saobraćaja jesu "Flaj Dubai", "LOT Poliš", koji saobraćaj sa Beogradom obavlja manjim avionima "embraer 195", i "Norvidžan" - rekao je za Kurir Milan Ležaić, savetnik za upravljanje bezbednošću u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva.On ističe da interesi i prava putnika neće biti ugroženi prizemljenjem nekog tipa aviona iz bilo kog razloga, a pogotovo iz bezbednosnog.

1013.jpg
Foto: Printscreen

Iz kompanije "Flaj Dubai" saopštili su da su na liniji Beograd-Dubai avion "boing 737 maks" zamenili letelicom 737-800, dok su iz norveške avio-kompanije koja iz Beograda leti za Oslo, a prizemljila je 18 svojih "boinga 737 maks 8", poručili da će tražiti finansijsku odštetu od američkog proizvođača ove letelice.

Kompanija je reorganizovala svoje operacije tako da zbog aktuelne zabrane juče nije otkazan nijedan let sa beogradskog aerodroma.


Inače, sve kompanije u obavezi su da poštuju zabranu letenja spornim letelicama, a kršenja zabrane predstavlja ugrožavanje bezbednosti vazdušnog prostora Srbije, za šta su zaprećene drakonske kazne, među kojima i prinudno prizemljenje letelice u pratnji oružanih snaga. Prema vazduhoplovnim propisima, avio-kompanije su u takvim situacijama obavezne da za planirane letove obezbede druge avione, a ukoliko to nije moguće, onda obeštete putnike za kupljene karte.


Za sada jedino SAD nisu zabranile letove spornim avionima.

Kurir.rs/S.Đorđević/Foto:Printscreeen

Upozoravali na bag
Piloti se mesecima žalili

Mesecima pre nesreće u Etiopiji, piloti su se žalili američkim federalnim vlastima na avion "boing 737 maks 8", koji prilikom poletanja koristi auto-pilot, javljaju američki mediji. Sve žalbe su se odnosile na bezbednosni mehanizam, što je navedeno u preliminarnom istražnom izveštaju o prvoj nesreći u Indoneziji u oktobru, kada je poginulo 189 ljudi.

Piloti su naveli kako je taj avion neposredno nakon poletanja iznenada znao da okrene nos prema zemlji, kao i da je nesavesno da vlasti i kompanije dozvoljavaju letove tim avionom.

MSP
Etiopljani organizuju prevoz stradalog Srbina


Kompanija "Etiopijan erlajns" organizovaće, kad to bude moguće, prenos posmrtnih ostataka nastradalog humanitarca UN Đorđa Vdovića u zemlju gde će se obaviti sahrana. Sprovodnicu za prenos posmrtnih ostataka izdaje Ambasada Srbije u Adis Abebi, rečeno je Kuriru u Ministarstvu spoljnih poslova.


- Identitet našeg državljanina još nije utvrđen, čeka se potvrda nadležnih organa Etiopije - navode iz MSP i dodaju da su ministarstvo spoljnih poslova Etiopije i njihova nacionalna avio-kompanija obezbedili povratne karte i hotelski smeštaj porodicama poginulih koji žele da dođu u Etiopiju.

64 avio-kompanija je kupilo "boing 737 maks"


363 ova aviona preletala su Srbiju mesečno


64 poletanja i sletanja bila su iz Beograda

POGLEDAJTE BONUS VIDEO: