BEOGRAD - Zimske gume su obavezne od 1. novembra do 1. aprila. Međutim, neki vozači zbog lenjosti, ili uštede, i leti voze

Šare koje se nalaze na zimskim gumama moraju biti najmanje pet milimetara dubine. Takođe, gume moraju imati veliki broj blokova gazećeg sloja i sitnih lamela da bi dobile elastičnost na temperaturama nižim od nule. Na toplom vremenu to je kontraproduktivno jer kako se guma okreće, blokovi su pritisnuti na podlogu i gume se više zagrevaju i brže uništavaju.

sneg-auto-foto-ap-2016-2222.jpg
AP/Ilustracija 

Ukoliko se nastavi upotreba zimskih guma tokom leta, može se ugroziti i bezbednost jer te gume u svom sastavu imaju veću količinu silikona, pa se na usijanom putu opuštaju, stvaraju veći otpor, veću buku i povećavaju potrošnju goriva. Neretko dolazi do njihovog deformisanja usled čega može doći do incidenta.

Zimske gume se najlakše zamenjuju letnjim (ali i obrnuto), ukoliko imate i dva seta felni - za zimu i za leto, jer kada su gume montirane na felne, zamena je brža i jednostavnija.

1002-tehnicki-12.jpg
Zorana Jevtić 

Letnje gume, za razliku od zimskih, imaju šaru dubine 1,6 mm, a dizajnirane se tako da podnose visoke temperature i tvrđe su od zimskih.

Vulkanizeri preporučuju da se letnje gume pune azotom jer je on gušći od vazduha. To znači da će se one ređe naduvavati i manje zagrevati kada temperatura pređe 30 stepeni Celzijusa, što je veoma važno budući da se na taj način produžava njihov vek.

smart-foto-yt.jpg
Youtube Printscreen 

Kada skinete gume obavezno obeležite koje su bile na prednjim, a koje na zadnjim točkovima, mada neki vulkanizeri savetuju da prednje gume stavite nazad, a zadnje napred kako bi se ravnomerno habale.

Pre skladištenja, gume očistite od prljavštine i kamenčića, a odložite ih na mesto koje je mračno i suvo. Važno je i kako ćete ih odložiti: bolje je uspravno nego vodoravno, odnosno položene jedna na drugu. A najbolje je okačiti ih na zid kako ne bi dodirivale tlo. A postoji i hotel za gume!

(Kurir.rs/Telegraf)