Auto-put kroz Grdeličku klisuru, koji će danas biti pušten u saobraćaj, povećaće bezbednost, značajno skratiti vreme putovanja i omogućiti brži razvoj juga Srbije, izjavio je danas direktor sektora za izgradnju u "Koridorima Srbije" Aleksandar Senić.

grdelica-4.jpg
Tanjug/zoran žestić 

Senić je rekao da se otvara poslednja deonica auto-puta na južnom kraku Koridora 10 kroz Srbiju, u dužini od 26,3 kilometra, i ocenio da je danas istorijski dan za celu Srbiju, jer će građani moći da putuju najbezbednijim auto-putem.

"Možda je neskromno reći, ali ono što nije uspelo Bizmarku, uspelo je Koridorima Srbije", rekao je Senić za TV Pink na konstataciju da je i nemački kancelar i ujedinitelj Nemačke u 19. veku u svojim ratnim planovima izgradnju puta na toj deonici video kao prodor ka istoku (Drang nać Osten).

Senić je rekao da u špicu sezone putovanje kroz Grdeličku klisuru trajalo sat vremena, a da će sada, ako vozači budu poštovali ograničenja, trajati 17 minuta.

tan2019511-114817549-0-11-05-2019-11-05-2019.jpg
Tanjug/zoran žestić 

Na veoma teškom terenu, uspešno je savladano devet velikih kosina, izgrađena petlja Predejane, dva tunela Predejane i Manajle ukupne dužine 2,8 km, i 36 mostova, ali i regulisano šest kilometara korita Južne Morave.

Senić kaže da je samo u opremanje tunela uloženo 13 miliona evra, a da su mostovi i tuneli zajedno dugi više od devet kilometara.

Istakao je da je bilo problematično izgraditi deo auto-puta kroz Grdeličku klisuru, kao i da je bilo kritika u javnosti, koje se danas, kada se taj deo auto-puta otvara, pokazuju kao neosnovane.

Kako je objasnio, da bi Koridor 10 kroz Srbiju bio u potpunosti završen, potrebno je završiti deonicu na istočnom kraku, od Bancareva do Crvene reke, u dužini od 12,7 kilometara, na delu auto-puta od Niša do Dimitrovgrada.

"To bi trebalo da bude završeno u narednim mesecima i to će značiti da je ceo Koridor 10 kroz Srbiju, i južni i istočni krak, u potpunosti završen", istakao je Senić.

On je naveo da će Srbija nastaviti da gradi stotine kilometara auto-puteva, između ostalog i autoput Niš-Merdare, Moravski koridor, Fruškogorski kodiror, koje će graditi i Koridori Srbije.

"Koridori 10 su se napornim radom kvalifikovali za najteže poduhvate", istakao je Senić.

(Kurir.rs/Tanjug)

POGLEDAJTE BONUS VIDEO: