Pre dve noći čak pet cisterni s opasnom fosfornom kiselinom iskliznulo je s pruge u blizini Majdanpeka. Ovo je četvrti takav incident od početka godine

Loše pruge, greške ljudi, nekvalitetni tehnički pregledi, loš sastav teretne železničke kompozicije, ali i pretovarenost vagona glavni su razlozi za česta iskakanja iz šina. Poslednje se desilo pre dve noći kada je čak pet cisterni, koje su prevozile opasnu fosfornu kiselinu, iskliznulo sa pruge na izlasku iz železničke stanice Majdanpek, u pravcu ka Požarevcu. Velika je sreća da cisterne nisu tom prilikom oštećene i da iz njih ništa nije iscurilo i da nema opasnosti po ljude i životnu okolinu, kažu za Kurir iz Infrastrukture "Železnice Srbije".


Bilo je sve u redu


Prema rečima Nenada Stanisavljevića iz te kompanije, na mestu poslednjeg iskliznuća "parametri geometrije koloseka i rad saobraćajnog osoblja bili su ispravni", a istraga će da utvrdi šta se stvarno dogodilo.
Ovo je ko zna koja po redu vest o iskliznuću teretnih vagona koja je zabrinula građane, a evidentno je, a nadležni to i ne kriju, da su pruge u lošem stanju. To dovodi do čestih nesreća i prevrtanja vagona cisterni punih opasnih materija. Neke pruge, prema dostupnim podacima, poslednji put su obnovljene sedamdesetih ili čak šezdesetih godina prošlog veka, pa su incidenti na njima neminovni.


U "Železnicama" uopšte ne kriju da je stanje na srpskim prugama zabrinjavajuće, a Stanisavljević kaže:
- Osim toga, razlozi za incidente su i greška u radu osoblja, nekvalitetan tehnički pregled, loš sastav teretne železničke kompozicije, kao i prekomerna količina robe u cisternama.

loznica--tezzak-posao.jpg
T.Ilić 

Radovi usporavaju prevoz


Istovremeno, kako je dosad objavljeno, nisu u problemu samo teretni vozovi, već građani muku muče i s putničkim jer vožnja zna da traje satima duže od predviđenog vremena stizanja na odredišta. Takođe, većina vozova u zemlji kasni, a pored toga, mnoge deonice više ne funkcionišu zbog radova. Evo, započeta je i rekonstrukcija pruge Kragujevac-Lapovo, u dužini od 31 kilometar, a nakon toga radiće se i deonica od Kragujevca do Kraljeva.
Sagovornik Kurira potvrđuje da su neki prekidi u saobraćaju upravo nastali zbog obnova pruga.
- Prekid železničkog saobraćaja na pojedinim deonicama rezultat je sveobuhvatnog projekta modernizacije železničke infrastrukture, kao i projekta obnove regionalnih pruga, koje više decenija nisu rekonstruisane u Srbiji - navodi on i dodaje da je u 2018. godini rekonstruisano 280 kilometara regionalnih pruga i da se radovi planiraju i za ovu i sledeću godinu.


Hronologija
Iskliznuća vagona


- decembar 2017. u Novom Bečeju iskočilo šest cisterni punih sirćetne kiseline
- januar 2018. na pruzi kod Negotina prevrnule se cisterne sa po 50 tona sumporne kiseline
- decembar 2018. voz sa cisternama natrijum-hidroksida iskliznuo u železničkoj stanici Makiš
- decembar 2018. na pruzi Zaječar-Prahovo, kada je izletela jedna cisterna
- februar 2019. na pruzi Niš-Zaječar iskliznulo je pet vagona cisterni sa fosfornom kiselinom
- mart 2019. kod Vranja sletela je i prevrnula se makedonska cisterna
- mart 2019. prevrnulo se pet cisterni na pruzi Šabac-Zvornik
- maj 2019. pet cisterni prevrnulo se na pruzi kod Majdanpeka


Brojke
23 iskliznuća bilo u 2018. godini
89.000 cisterni saobraćalo je 2018.


Kurir.rs/ Milica Vujović
Foto: Kurir, T.Ilić