ZAŠTO CISTERNE ČESTO ISKAČU IZ ŠINA: Vagoni pretovareni opasnim teretom pretnja su po živote ljudi
Čak pet cisterni koje su prevozile opasnu fosfornu kiselinu iskliznulo je pre tri noći sa pruge na izlasku iz železničke stanice Majdanpek, u pravcu ka Požarevcu. Velika je sreća da cisterne nisu tom prilikom oštećene i da iz njih ništa nije iscurilo i da nema opasnosti po ljude i životnu okolinu, kažu iz Infrastrukture "Železnice Srbije".
Bilo je sve u redu
Na mestu iskliznuća "parametri geometrije koloseka i rad saobraćajnog osoblja bili su ispravni", a istraga će da utvrdi šta se stvarno dogodilo. Ovo je ko zna koja po redu vest o iskliznuću teretnih vagona koja je zabrinula građane, a evidentno je, a nadležni to i ne kriju, da su pruge u lošem stanju. To dovodi do čestih nesreća i prevrtanja vagona cisterni punih opasnih materija. Neke pruge, prema dostupnim podacima, poslednji put su obnovljene sedamdesetih ili čak šezdesetih godina prošlog veka, pa su incidenti na njima neminovni.
U Infrastrukturi "Železnice Srbije" uopšte ne kriju da je stanje na srpskim prugama zabrinjavajuće.
- Osim toga, razlozi za incidente su i greška u radu osoblja, nekvalitetan tehnički pregled, loš sastav teretne železničke kompozicije, kao i prekomerna količina robe u cisternama - objašnjavaju za Kurir nadležni.
Radovi usporavaju prevoz
Istovremeno, kako je dosad objavljeno, nisu u problemu samo teretni vozovi već građani muku muče i sa putničkim jer vožnja zna da traje satima duže od predviđenog vremena stizanja na odredišta. Takođe, većina vozova u zemlji kasni, a pored toga, mnoge deonice više ne funkcionišu zbog radova. Evo, započeta je i rekonstrukcija pruge Kragujevac-Lapovo, u dužini od 31 kilometar, a nakon toga, radiće se i deonica od Kragujevca do Kraljeva.
Iz Infrastrukture potvrđuju da su neki prekidi u saobraćaju upravo nastali zbog obnova pruga.
- Prekid železničkog saobraćaja na pojedinim deonicama rezultat je sveobuhvatnog projekta modernizacije železničke infrastrukture, kao i projekta obnove regionalnih pruga, koje više decenija nisu rekonstruisane u Srbiji - navode oni i dodaju da je u 2018. godini rekonstruisano 280 kilometara regionalnih pruga i da se radovi planiraju i za ovu i sledeću godinu.
Kurir.rs/ Milica Vujović
Foto: Privatna arhiva
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega