NOVI SIMBOL PRESTONICE DO SRETENJA 2020: Ovako će izgledati Savski trg
Transformacija Pripremni radovi počinju za mesec dana, a građevinski za tri meseca. Spomenik Stefanu Nemanji biće ispred stare železničke stanice, koja postaje muzej
Rekonstrukcija Savskog trga počinje za mesec dana, a do Sretenja 2020. godine Beograd će dobiti još jednu uređenu pešačku zonu s kulturnim sadržajem i monumentalnim spomenikom Stefanu Nemanji, osnivaču srpske države, najavio je za Kurir gradski urbanista Marko Stojčić.
Pripremni radovi počinju za mesec dana, građevinski za tri meseca, ali, kako ističe, to neće stopirati saobraćaj u toj zoni, već će se on obavljati po izmenjenim trasama. Po završetku rekonstrukcije, kompletan saobraćaj sa svim postojećim linijama tramvaja i autobusa gradskog prevoza biće izmešten na obod novog Savskog trga, koji postaje pešačka zona sa stanicom budućeg metroa i podzemnom garažom.
- Uređenje Savskog trga simbolizuje silazak Beograda na priobalje i povezuje postojeće gradsko tkivo s novim urbanim tkivom u Savskom amfiteatru - istakao je Stojčić.
Inače, pobedničko rešenje na nedavno održanom arhitektonsko-urbanističkom konkursu za Savski trg dobilo je razradu u urbanističkom projektu, kako bi se prilagodilo realnoj situaciji. Glavne promene odnose se na saobraćajno rešenje, ali je redefinisana i pozicija spomenika Stefanu Nemanji.
- Sa urbanističkim projektom definisan je pejzažni dizajn i uređenje prostora, ali i pozicija buduće podzemne garaže, novi tokovi površinskog saobraćaja itd. Najveća promena napravljena je izmeštanjem svih vidova saobraćaja s trga, čime je jasno zaokružena pešačka celina. U odnosu na pobedničko rešenje koje je zadržalo šinski koridor na trenutnoj poziciji, urbanistički projekat ga pravilno izmešta u sredinu obodne saobraćajnice. Na taj način povećana je bezbednost pešaka, ali je i stvorena velika funkcionalna površina, koji sada može da bude prostor za okupljanje i organizaciju događaja - objasnio je Stojčić.
On je istakao da je prenamena i rekonstrukcija istorijskog zdanja nekadašnje železničke stanice jedan od najvažnijih preduslova za novi koncept Savskog trga.
Inače, pobedničko rešenje izradio je španski studio Fenwick Iribarren Architects, dok je urbanistički projekat razvijen u beogradskoj firmi CeSTRA.
Kurir.rs/Sanja Đorđević
Foto: Privatna arhiva
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega