Vožnja gradskim prevozom postala je nepodnošljiva. Autobus kojim se vozim na posao dugo čekam po ovim paklenim vrućinama, a onda uđem u vozilo koje nema klimu, a unutra je gužva i temperatura od 50 stepeni. Ne znam šta će biti kad dođe letnja šema vožnje kad je sad ovako, priča za Kurir očajna Beograđanka.

Prevoz u Beogradu već godinama je problematičan.

Karta se (ne) plaća

- Pored lošeg i dotrajalog voznog parka, problem je i nedostatak vozača, jer mnogi odlaze u inostranstvo. Od prihoda od prodaja karata ne može da se pokrije ni osnovno poslovanje, Grad izdvaja ogromna sredstva iz budžeta. Što se klima tiče, ove uređaje ima većina vozila, ali su mnoge klime pokvarene, a i u autobusima u kojima rade putnici često otvaraju prozore, ili su toliko puni da rashlađivanje nema nikakvog efekta - kaže za Kurir jedan od bivših radnika GSP.

Kada se na sve ove probleme doda i najavljeno uvođenje letnjeg reda vožnje i brojne rekonstrukcije ulica po gradu, onda je jasno zašto građani toliko dugo čekaju.

0904-sonja-spasic.jpg
Sonja Spasić 

- I linija 16, koja je uvek bila redovna i s dobrim vozilima, a jedna je od udarnih u gradu, danas je problem. Čekam i po pola sata da bih ušao u autobus na ovoj liniji. A i kad dođe, onda se pomolim da ima klimu - priča stariji sugrađanin na stanici kod Doma omladine.

I ostali sugrađani koje je ekipa Kurira sretala po drugim delovima grada imaju primedbe na prevoz.

- Prevoz sam čekao i po 45 minuta, i to u centru grada. Mogu da zamislim kako je ljudima iz prigradskih naselja. Kad autobus napokon stigne, nije sigurno da ću ući jer bude dupke pun - kaže Beograđanin Vojkan Sretenović.

Mnogi građani do posla ili škole zato idu peške nekoliko stanica. Takođe, naši sagovornici su ogorčeni što vozači ne pale uvek klimu.

Ovo je nepodnošljivo

- Nije normalno da po ovim vrućinama otvaraju prozore. Samo u ponekim, novijim autobusima je prijatno, dok u ostalima nema vazduha, a da ne pominjem gužve! Liniju 26 čekam i po pola sata! Nepodnošljivo je stvarno, koristim prevoz kad baš moram - uzrujan je student Dušan Vujnović (19).

0905-sonja-spasic.jpg
Sonja Spasić 

Letnji red vožnje, kako kažu u Sekretarijatu za javni prevoz, stupiće na snagu sledeće nedelje:

- Ovakav režim odnosiće se na sve linije i važiće do početka školske godine.
Radnim danima u jutarnjim i popodnevnim špicevima na ulicama će biti više od 1.050 vozila. Van špica biće oko 877 vozila, subotom 711, dok će nedeljom na usluzi biti oko 656 vozila.

U GSP tvrde

Većina vozila ima klimu, ali se one kvare

Iz Gradskog saobraćajnog preduzeća tvrde da većina njihovih vozila poseduje klima-uređaje.
- Većina autobusa i skoro svi trolejbusi imaju klima-uređaje. Ipak, iako su servisirani i pripremljeni za letnju sezonu, na jednom broju vozila dolazi do čestih kvarova, koje nismo u mogućnosti odmah da popravimo. Kada su tramvaju u pitanju, rashladne sisteme poseduje samo njih 30, dok u ostalim ne postoje tehničke mogućnosti za ugradnju - kažu u ovom preduzeću i dodaju da putnici, uprkos apelima, otvaraju prozore, što onemogućava da se vozilo rashladi.


Zašto stara vozila greju?

Umesto putnika
rashlađuju motor!

Među starim i dotrajalim autobusima GSP ima i onih u kojima na 30 stepeni radi grejanje. Naime, vozači objašnjavaju da na taj način izduvni sistem hladi motor, pa se sprečava pregrevanje. Kad bi se grejanje isključilo, motori bi prokuvali, a vozila stala.

Brojke

1.355 vozila ima radnim danima u zimskom redu vožnje
1.050 vozila ima radnima danima u letnjem redu vožnje
30 od više od 150 tramvaja ima klimu

Kurir.rs/Milica Vujović

Foto:Sonja Spasić